Zamiast inwestować w kampanię promocyjną, browar rzemieślniczy Saltwater z Florydy stworzył (niemal 5 lat wstecz) eko sześciopak. W ten sposób do dziś zyskał aż 110 milionów wyświetleń w mediach społecznościowych i ponad 3,5 miliarda globalnych wyświetleń kampanii. Przypominamy tę genialną akcję i czekamy na podobny odzew wśród polskich piwowarów.
Zanieczyszczenie plastikiem stanowi poważne zagrożenie dla dzikich zwierząt zarówno poprzez zaplątanie się, jak i śmierć z głodu. Dlatego właśnie piwo browaru Saltwater znajduje się w biodegradowalnym, kompostowalnym, jadalnym opakowaniu, wykonanym z odpadów pszenicy i jęczmienia, czyli naturalnych produktów ubocznych, które powstają podczas warzenia.
Opakowanie zaproponowane przez amerykański browar wykonane jest z materiałów, które zamiast zabijać zwierzynę, mogą być dla niej pożywieniem. Taki pomysł wykracza poza standardowo rozumiany recykling i zdecydowanie zmniejsza ilość odpadów.
Kampania skierowana była do świadomych ekologicznie konsumentów (m.in. surferów, rybaków i osób, które kochają odpoczywać nad morzem), innych browarów rzemieślniczych i dziennikarzy zajmujących się ochroną środowiska. Browar z Florydy starał się zwrócić w ten sposób uwagę na problem zanieczyszczenia mórz i oceanów.