Ekologiczny Polak na zakupach – rezultaty badań

Ekologiczny Polak na zakupach – rezultaty badań
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Pandemia zmieniła wybory konsumenckie Polaków. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez ARC, ponad 50% Polaków stara się unikać produktów szkodzących środowisku.

Spośród wszystkich badanych krajów Europejskich, Włochy okazały się niekwestionowanym zwycięzcą w zakresie zakupowego patriotyzmu. W pozostałych badanych krajach europejskich wynik jest bardzo zbliżony do tego, jaki obserwujemy w Polsce.

Polak coraz bardziej ekologiczny?

Polacy stają się coraz bardziej świadomymi konsumentami, którzy deklarują w swoich wyborach konsumencki patriotyzm i troskę o środowisko. Z przeprowadzonych przez ASR badań wynika, że ponad 57% Polaków unika produktów, które mogą zaszkodzić środowisku. Ponad połowa badanych deklaruje też, że jest wyczulona na złe traktowanie pracowników przez przedsiębiorstwo i jest gotowa nie kupować produktów firm, które stosują nieetyczne praktyki.

Wyniki badań dotyczących postaw konsumenckich Polaków
Źródło: Badanie „Społeczna odpowiedzialność konsumenta w dobie pandemii w Polsce i wybranych krajach UE. Implikacje dla biznesu”, ARC Rynek i Opinia dla Szkoły Głównej Handlowej, Katedry Badań Zachowań Konsumentów, październik 2020

Aż 58% respondentów zauważa nadmierny konsumpcjonizm Polaków. Podobna ilość badanych bardzo krytycznie ogląda reklamy, które rozbudzają nowe potrzeby. Polskich konsumentów coraz częściej interesuje skład produktów oraz ilość zużytych mediów niezbędnych do ich produkcji.

Czy ten powiew pozytywnych wieści to obietnica trwałych zmian w polskim społeczeństwie? Mamy nadzieję, że tak.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Lumpeks to nie wstyd. Szał na produkty z drugiej ręki!
Lumpeks to nie wstyd. Szał na produkty z drugiej ręki!
Sklepy vintage w nowoczesnym wydaniu czyli luksusowe lumpeksy wielkich modowych marek. Sprawdź!
Zrównoważony rozwój w wykonaniu Zalando
Zrównoważony rozwój w wykonaniu Zalando
Firma Zalando staje ramię w ramię z największymi europejskimi markami, prezentując nowe kolekcje w duchu zrównoważonego rozwoju.
Plan redukcji emisji CO2. Kto wspiera projekt Ad Net Zero?
Plan redukcji emisji CO2. Kto wspiera projekt Ad Net Zero?
Brytyjska branża reklamowa uruchomiła projekt Ad Net Zero. Przeczytaj, kto przystąpił do tego projektu.
Ostatnie wpisy