Pandemia zmieniła wybory konsumenckie Polaków. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez ARC, ponad 50% Polaków stara się unikać produktów szkodzących środowisku.
Spośród wszystkich badanych krajów Europejskich, Włochy okazały się niekwestionowanym zwycięzcą w zakresie zakupowego patriotyzmu. W pozostałych badanych krajach europejskich wynik jest bardzo zbliżony do tego, jaki obserwujemy w Polsce.
Polacy stają się coraz bardziej świadomymi konsumentami, którzy deklarują w swoich wyborach konsumencki patriotyzm i troskę o środowisko. Z przeprowadzonych przez ASR badań wynika, że ponad 57% Polaków unika produktów, które mogą zaszkodzić środowisku. Ponad połowa badanych deklaruje też, że jest wyczulona na złe traktowanie pracowników przez przedsiębiorstwo i jest gotowa nie kupować produktów firm, które stosują nieetyczne praktyki.
Aż 58% respondentów zauważa nadmierny konsumpcjonizm Polaków. Podobna ilość badanych bardzo krytycznie ogląda reklamy, które rozbudzają nowe potrzeby. Polskich konsumentów coraz częściej interesuje skład produktów oraz ilość zużytych mediów niezbędnych do ich produkcji.
Czy ten powiew pozytywnych wieści to obietnica trwałych zmian w polskim społeczeństwie? Mamy nadzieję, że tak.