Wyższe ceny. Powód? Podatek cukrowy

Wyższe ceny. Powód? Podatek cukrowy
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Miłośnicy słodzonych napojów, w tym między innymi kultowej Coca-Coli, powinni przed nowym rokiem zaopatrzyć się w spore zapasy. Od stycznia obowiązywać nas bowiem będzie podatek cukrowy. Jak w rzeczywistości wpłynie on na nasze portfele? 

Podatek wchodzi w życie na podstawie przyjętej w lutym br. ustawy, którą przygotował ówczesny minister zdrowia. Wzrost cen ma być dla Polaków motywacją do ograniczenia spożycia cukru. Od 2021 roku płacimy zatem więcej za wszystkie słodzone napoje, bez względu na to, czy zawierają one cukier, czy inne substancje słodzące. To oznacza, że nawet miłośnicy napojów „zero” muszą liczyć się z podwyżkami.

Na celowniku także alkohol i kofeina

Puszka napoju Red Bull
(fot. Alexander Sinn, źródło: unsplash.com)

W górę pójdą także ceny tzw. małpek, czyli alkoholu sprzedawanego w małych butelkach. Sam sposób naliczania dodatkowych opłat jest dość złożony – ich wysokość uzależniona będzie od ilości substancji słodzącej znajdującej się w litrze napoju. Kwota powiększy się dodatkowo, jeżeli w produktach znajdzie się kofeina, guarana lub tauryna, co z kolei uderzy po kieszeni konsumentów tzw. energetyków.

Według Polskiej Federacji Producentów Żywności podatek cukrowy odczują nie tylko przedsiębiorcy, ale także branża gastronomiczna oraz zwykli konsumenci. Szacują, że jego wdrożenie spowoduje wzrost cen napojów nawet do 40%.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Okres wolny od pracy? PLNY LALA z myślą o kobiecych dniach
Okres wolny od pracy? PLNY LALA z myślą o kobiecych dniach
Płatny dzień wolny na najgorszy dzień okresu – PLNY LALA zachęca inne firmy do przyłączenia się.
Jak planować domowy budżet?
Jak planować domowy budżet?
Szukasz sposobów na oszczędzanie pieniędzy? Zobacz, jak zacząć planować domowe wydatki!
Najpopularniejsze formy reklamy outdoor w mieście
Najpopularniejsze formy reklamy outdoor w mieście
Reklama outdoor to skuteczne narzędzie marketingowe, którego używa agencja reklamowa BE Media, które umożliwia dotarcie do dużej liczby odbiorców w różnych miejscach miasta. W poniższym tekście przedstawimy najpopularniejsze formy reklamy outdoor w mieście.
Ostatnie wpisy