Wyjątkowy sklep z kosmetykami na stłuczenia. O co chodzi?

Działania CSR
Wyjątkowy sklep z kosmetykami na stłuczenia. O co chodzi?
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

„Rumianki i bratki – naturalne kosmetyki SKLEP” to w rzeczywistości ukryta pomoc dla ofiar przemocy domowej. Na pomysł nietypowej inicjatywy wpadła 18-letnia Krysia Paszko.

Przez kwarantannę, obostrzenia i przymusową pracę zdalną, ofiary są praktycznie zamknięte ze swoimi oprawcami. Stresujące i kryzysowe warunki dodatkowo prowokują agresywne zachowania ze strony partnerów, rodziców czy opiekunów. W czasie pandemii przemoc w polskich domach wzrosła o 40%. Ta zatrważająca statystyka zmusza nas do szukania nowych sposobów na pomaganie osobom dotkniętym przemocą domową.

Kosmetyki, które ratują skórę

Pomysłodawczyni wyjątkowego sklepu internetowego na „potłuczenia, obrzmienia i zasinienia” zainspirowała się działaniami Francji. Tam ofiary przemocy mogą otrzymać pomoc w aptece, prosząc o maseczkę numer 19. Za swój pomysł Krysia Paszko otrzymała Nagrodę za Solidarność Obywatelską w walce z pandemią.

Skorzystanie z oferty sklepu „Rumianki i bratki” to zaszyfrowana wiadomość z prośbą o pomoc, wsparcie lub interwencję. „Klienci” sklepu mogą skorzystać z konsultacji psychologicznych lub poprosić o wezwanie policji. Wystarczy, że skontaktują się ze „sklepem” przez Facebooka lub maila.

„Sklep” zaczął swoją pracę w kwietniu 2020 roku i w ciągu 9 miesięcy odebrał ponad 350 zgłoszeń. Jednak wiele ofiar przemocy w obawie przed konsekwencjami ze strony oprawcy, nie przyznaje się do problemu i nie prosi o pomoc. Trudno poinformować kogoś o agresywnym domowniku, gdy cały czas jesteśmy w jego towarzystwie. Takie inicjatywy jak „Rumianki i bratki” mogą pomóc osobom poszkodowanym ominąć tę przeszkodę i dodać im odwagi.

Zdj. główne: Christian Wiediger/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

dwadzieścia + osiemnaście =

Rekomendowane
Aplikacje supermarketów. Czy to się opłaca?
Aplikacje supermarketów. Czy to się opłaca?
Chcesz zaoszczędzić na zakupach? Przeczytaj, czy opłaca się instalować aplikacje supermarketów.
Jak wykorzystać kubki termiczne jako efektywne narzędzie marketingowe?
Jak wykorzystać kubki termiczne jako efektywne narzędzie marketingowe?
Odkryj, jak kubki termiczne mogą stać się efektywnym narzędziem marketingowym dla Twojej firmy. Przyjrzyjmy się, jak te codzienne przedmioty mogą zwiększyć Twoją widoczność i wzmocnić relacje z klientami.
KFC z nowym sloganem. Zmianę wymusiła pandemia
KFC z nowym sloganem. Zmianę wymusiła pandemia
„Dobre, aż palce lizać”? Już nie. KFC zmienia swój sztandarowy slogan.
Ostatnie wpisy