Ekonewsy

Wysokoprocentowy trunek z chleba?

Co roku w Polsce marnuje się ponad 5 mln ton chleba. Krakowscy przedsiębiorcy chcąc walczyć z marnowaniem pieczywa, odbierają z piekarni niesprzedane produkty, a następnie wytwarzają z nich opakowania, kosmetyki, a także alkohol.

Tylko w miesiąc organizacja Rebread zebrała pół tony pieczywa, które na pewno trafiłoby do kosza na śmieci. Startup ma zamiar w przyszłym roku uratować co najmniej 5% marnowanego chleba w Polsce.

0,5 l wysokoprocentowego trunku o mocy 43% uzyskać można z 3 bochenków czerstwego pieczywa. Produkcja odbywa się w kraftowej gorzelni – Podkarpackiej Destylarni Okowity. Do obrotu trafiło już pierwszych 550 butelek trunku, jednak jak podkreślają pomysłodawcy, to badanie rynku i podejścia konsumentów. Jeśli produkt przejdzie pozytywnie test smaku i zostanie pomyślnie ocenione przez Polaków, startup w sierpniu wystartuje z kolejną edycją.

Rebread chce w przyszłości produkować z pieczywa również napoje bezalkoholowe i piwo. W planach także jest zbiórka crowdfundingowa, z której środki zostaną przekazane na budowę własnej destylarni.

<em>źródło pexelscom<em>

Skąd ten pomysł?

Startup zainspirował się austriacką piekarnią, która dzięki takiemu przedsięwzięciu uratowała ponad 140 to pieczywa w przeciągu 3 lat. Co ciekawe, pomysł ten w latach 80-tych w Polsce był już praktykowany, ponieważ wiele piekarni pieczywo sprzedawało do destylarni.

Rebread nawiązał już kontakt z 50 piekarniami, a z Krakowa pieczywo dzienne jest odbierane z 8 punktów. Trwają również rozmowy z właścicielami piekarni w Warszawie oraz na Śląsku. Organizacja złożyła wniosek o dotację unijną na opatentowanie pomysłu.

Więcej na temat działań Rebread przeczytać można na ich fanpage’u.

źródło zdjęcia głównego: pexels.com

Absolwentka studiów magisterskich na kierunku zarządzanie informacją w nowych mediach. Rosnąca liczba użytkowników na portalu to jej motor napędowy do działania. Rozwijające się media społecznościowe, jakościowy content marketing oraz zagadnienia związane z influencer marketingiem niejednokrotnie spędzają jej sen z powiek. Stara się przemycać do swojego życia codziennego coraz to nowsze ekologiczne przyzwyczajenia, np. poprzez powtórne wykorzystanie fusów z kawy czy nadanie drugiego życia szklanym pojemnikom po kosmetykach.
Karolina Jakubiec
Polecane artykuły
Ekonewsy

Walka o świeże powietrze? Mieszkańcy Małopolski rozpoczęli batalię!

Mieszkańcy małopolski pozwali lokalne władze - powodem było zanieczyszczone powietrze!
Czytaj Więcej
Ekonewsy

Jak firma może być eko?

W artykule znajdziesz rozwiązania, które możesz wdrożyć, aby zorganizować działanie Twojego przedsiębiorstwa w sposób ekologiczny. Zainspiruj się i już dziś podejmij działania na rzecz środowiska.
Czytaj Więcej
Ekonewsy

„Miłe łąki na balkony” i „Nanołączki". Krakowianie dostali aż 40 tys. opakowań z nasionami!

Łąka na wyciągniecie ręki. Stwórz własną na parapecie lub na balkonie. Sprawdź, dlaczego krakowianie już to robią!
Czytaj Więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *