Certyfikat SSL – czym jest i jakie ma zalety

Certyfikat SSL – czym jest i jakie ma zalety
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Certyfikat SSL to potwierdzenie wiarygodności Twojej domeny. Dzięki niemu jesteś w stanie szyfrować połączenia i poufność danych. Jest to szczególnie ważne w przypadku działalności z sektora e-commerce. Dowiedz się więc, czym dokładnie jest certyfikat SSL oraz jakie są jego największe zalety.

Czym dokładnie jest certyfikat SSL?

Warto zacząć od wyjaśnienia, czym dokładnie jest certyfikat SSL. Jest to nic innego jak plik komputerowy lub część kodu, który pełni dwa podstawowe zadania. Jednym z nich jest autoryzacja i weryfikacja. Zawiera on bowiem informacje o autentyczności danych prezentowanych na stronie. Przed przyznaniem certyfikatu wszystkie dane są bardzo rygorystycznie weryfikowane, dzięki czemu można mieć pewność, że certyfikat jest w pełni zaufany. Drugim zadaniem SSL jest szyfrowanie danych. Certyfikat ten odpowiada bowiem za szyfrowanie danych przesyłanych pomiędzy komputerem użytkownika a serwerem, w taki sposób, aby nikt nie mógł ich odczytać, co gwarantuje maksymalne bezpieczeństwo połączenia. 

Jeśli jesteś zainteresowany certyfikatem SSL dla swojej witryny, to koniecznie sprawdź ofertę https://rapiddc.pl/.

Zalety certyfikatu SSL

Certyfikacja SSL może przynieść Tobie oraz Twojej witrynie sporo korzyści. Przede wszystkim dzięki certyfikacji SSL Twoja strona będzie w pełni zgodna z przepisami zawartymi w RODO. Co prawda RODO nie nakazuje wprost posiadania takiego certyfikatu, jednak przedstawia konkretne wymagania, których nie można spełnić bez posiadania SSL. Ponadto certyfikat SSL oznacza również większy ruch na stronie. Google wyraźnie wspiera używanie certyfikatów SSL do zabezpieczania Twojej witryny, dlatego też możesz mieć pewność, że dzięki certyfikatowi, Twoja strona będzie widniała wyżej w wyszukiwarkach. Warto także zauważyć, że sklepy internetowe posiadające certyfikację SSL, mają znacznie mniej tak zwanych „porzuconych koszyków”. Klienci czują się znacznie bezpieczniej, robiąc zakupy w sklepach posiadających certyfikat SSL, dlatego też, jeśli chcesz uniknąć niesfinalizowanych transakcji na stronie Twojego sklepu internetowego, to zdecydowanie warto zainteresować się certyfikacją. Jak widzisz, posiadanie certyfikatu SSL niesie za sobą wiele korzyści, dlatego też nie warto czekać z ubieganiem się o taki certyfikat.

Zdjęcie główne: pexels.com/Life Of Pix

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Nie daj się nabrać na ekościemę. Obnażamy greenwashing
Nie daj się nabrać na ekościemę. Obnażamy greenwashing
Zielone nie zawsze znaczy ekologiczne? Poznaj najczęstsze metody greenwashingu!
Jak wykorzystać termiczne kubki reklamowe do budowania wizerunku marki
Jak wykorzystać termiczne kubki reklamowe do budowania wizerunku marki
Odkryj, jak termiczne kubki reklamowe mogą pomóc w budowaniu pozytywnego wizerunku Twojej marki, poprzez strategie promocyjne i działania związane z brandingiem.
T-Mobile w duchu zero waste
T-Mobile w duchu zero waste
T-Mobile oferuje nowy smartfon, w zamian za przyniesienie i oddanie w salonie starego telefonu. Jakie są warunki promocji?
Ostatnie wpisy