Wysokoprocentowy trunek z chleba?

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Co roku w Polsce marnuje się ponad 5 mln ton chleba. Krakowscy przedsiębiorcy chcąc walczyć z marnowaniem pieczywa, odbierają z piekarni niesprzedane produkty, a następnie wytwarzają z nich opakowania, kosmetyki, a także alkohol.

Tylko w miesiąc organizacja Rebread zebrała pół tony pieczywa, które na pewno trafiłoby do kosza na śmieci. Startup ma zamiar w przyszłym roku uratować co najmniej 5% marnowanego chleba w Polsce.

0,5 l wysokoprocentowego trunku o mocy 43% uzyskać można z 3 bochenków czerstwego pieczywa. Produkcja odbywa się w kraftowej gorzelni – Podkarpackiej Destylarni Okowity. Do obrotu trafiło już pierwszych 550 butelek trunku, jednak jak podkreślają pomysłodawcy, to badanie rynku i podejścia konsumentów. Jeśli produkt przejdzie pozytywnie test smaku i zostanie pomyślnie ocenione przez Polaków, startup w sierpniu wystartuje z kolejną edycją.

Rebread chce w przyszłości produkować z pieczywa również napoje bezalkoholowe i piwo. W planach także jest zbiórka crowdfundingowa, z której środki zostaną przekazane na budowę własnej destylarni.

źródło: pexels.com

Skąd ten pomysł?

Startup zainspirował się austriacką piekarnią, która dzięki takiemu przedsięwzięciu uratowała ponad 140 to pieczywa w przeciągu 3 lat. Co ciekawe, pomysł ten w latach 80-tych w Polsce był już praktykowany, ponieważ wiele piekarni pieczywo sprzedawało do destylarni.

Rebread nawiązał już kontakt z 50 piekarniami, a z Krakowa pieczywo dzienne jest odbierane z 8 punktów. Trwają również rozmowy z właścicielami piekarni w Warszawie oraz na Śląsku. Organizacja złożyła wniosek o dotację unijną na opatentowanie pomysłu.

Więcej na temat działań Rebread przeczytać można na ich fanpage’u.

źródło zdjęcia głównego: pexels.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak efektywnie zarządzać budżetem na kampanie promocyjne w mediach społecznościowych?
Jak efektywnie zarządzać budżetem na kampanie promocyjne w mediach społecznościowych?
Poznaj strategie i narzędzia, które pomogą Ci efektywnie zarządzać budżetem na kampanie promocyjne w mediach społecznościowych. Naucz się maksymalizować zyski i minimalizować koszty.
Czy warto zainwestować w reklamy na billboardach?
Czy warto zainwestować w reklamy na billboardach?
To pytanie, które wielu przedsiębiorców zadaje sobie na etapie planowania swoich działań marketingowych. Reklamy na billboardach to jedna z form outdoor advertisingu, która ma na celu dotarcie do szerokiego grona odbiorców, zwłaszcza w przestrzeni miejskiej.
Uwielbiasz sery? Przeczytaj, jakim badaniom są poddawane, zanim trafią na Twój stół!
Uwielbiasz sery? Przeczytaj, jakim badaniom są poddawane, zanim trafią na Twój stół!
Analizy, testy, badania, degustacje – oto, przez co musi przejść ser, by wreszcie trafić do konsumentów. Sprawdź sam.
Ostatnie wpisy