Zmiany w Kauflandzie. Koniec z jajami z chowu klatkowego

Ekonewsy
Zmiany w Kauflandzie. Koniec z jajami z chowu klatkowego
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Kaufland uczynił kolejny krok w trosce o środowisko, dobrostan zwierząt i konsumentów. Sieć całkowicie wycofa ze sprzedaży jaja z chowu klatkowego.

Sieć sklepów Kaufland oraz jej partnerzy zapowiedzieli zmiany w sprzedaży jaj. Od początku 2022 roku z półek stopniowo znikają jaja z chowu klatkowego, czyli tak zwane trójki. Jest to kolejny krok sieci w stronę zrównoważonej produkcji żywności oraz wyraz troski o zwierzęta i nas – konsumentów.

Kaufland nie po raz pierwszy wdraża proekologiczne i pro konsumenckie regulacje. Głośna była np. okołoświąteczna akcja rezygnacji ze sprzedaży żywych karpi. Kolejną inicjatywą było odejście od sprzedaży mięsa kaczek i gęsi oraz ich przetworów, jeżeli zwierzęta były poddawane przymusowemu tuczeniu.

Świeże jaja? Tylko ekologiczne!

Kaufland od pierwszej połowy 2022 roku zamierza handlować wyłącznie jajami z chowu ściółkowego, ekologicznego lub z wolnego wybiegu. Jednak nie tylko świeże jaja mają być eko. Produkty marki własnej Kauflandu, czyli K-Classic, także mają mieć w składzie lepsze jaja.

Nie wszyscy wiedzą, że już dziś w niektórych produktach marki K-Classic nie znajdziemy jaj z chowu klatkowego. Do produktów opartych na lepszych jajach należą niektóre makarony, gofry, mleczne bułki, biszkopty, a także majonez czy pasta jajeczna. Warto zwracać uwagę na oznaczenia na opakowaniach produktów tej marki.

Zdj. główne: Kaboompics .com/pexels.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Wysokoprocentowy trunek z chleba?
Jak uratować czerstwe pieczywo? Startup Rebread produkuje z niego alkohol.
Słomka z fusów kawy?
Słomka z fusów kawy?
Starbucks Polska pracuje nad biodegradowalnymi słomkami z fusów kawy.
Właściwości i zalety druku offsetowego
Właściwości i zalety druku offsetowego
Druk offsetowy jest w tej chwili klasyką na rynku drukarskim, która zasługuje na więcej uwagi. Co to jest? Jakie ma zalety? I najważniejsze – czy jest to rozwiązanie, które będzie dla Ciebie opłacalne?
Ostatnie wpisy