Właściwości i zalety druku offsetowego

Właściwości i zalety druku offsetowego

vecstock/freepik.com

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Druk offsetowy jest w tej chwili klasyką na rynku drukarskim, która zasługuje na więcej uwagi. Co to jest? Jakie ma zalety? I najważniejsze – czy jest to rozwiązanie, które będzie dla Ciebie opłacalne?

Druk offsetowy – czym jest?

To technika drukarska, polegająca na umieszczaniu obrazu -grafiki, tekstu – na zadrukowywany materiał za pomocą systemu wałków, które przenoszą farbę. Można podzielić go na kilka rodzajów.

Druk offsetowy zwojowy i arkuszowy różnią się formą, jaką przyjmuje zadrukowywany materiał (zgodnie z nazwą – arkuszy drukarskich lub zwoju). Druk coldset i heatset różnią się ze względu na proces utrwalania farby. Heatset stosowany jest do uzyskania lepszej jakości druku, gdyż zawiera dodatkowy krok, w którym farba, po nałożeniu przez wałki, utrwalana jest nie tylko przez naturalne wsiąkanie w materiał, ale również suszenie w wysokiej temperaturze.

W końcu offset wodny i bezwodny odnosi się do samej techniki nakładania farb. W druku wodnym powierzchnia wałków zostaje zwilżona wodą z dodatkami, które gwarantują, że farba znajdzie się tylko na wyznaczonej dla niej przestrzeni i w rezultacie da dokładnie taki wzór, jakiego oczekujemy.

W druku bezwodnym rolę wody przyjmują odpowiednie formy silikonowe oraz zmiana rodzaju nanoszonej farby, dzięki czemu ta nie rozmazuje się, zabarwiając tylko wyznaczoną powierzchnię.

Zalety druku offsetowego

Ze względu na różnorodność rodzajów, druk offsetowy posiada szereg korzyści, które warto rozważyć podczas jego wyboru, ale i wyboru wykonawcy naszego zlecenia – drukarnia Warszawa może mieć większe możliwości dostosowania techniki druku do potrzeb swojego klienta niż firma z mniejszej miejscowości.

Druk offsetowy jest jednym z najszybszych sposobów druku, dzięki czemu nawet duże zamówienia wykonywane tą metodą mogą być gotowe w stosunkowo krótkim czasie. Jakość druku jest wysoka już w przypadku druku wodnego offsetowego typu coldset, ale można ją jeszcze podwyższyć przez zastosowanie np. heatsetu. W przypadku, gdy wymagane jest nałożenie grubszej warstwy, zastosowanie druku bezwodnego gwarantuje, że farba nie będzie się emulgować, złuszczać ani blaknąć.

Zróżnicowanie technik offsetowych gwarantuje również o wiele większą kontrolę nad jakością i kosztami projektu. Jako zleceniodawca możemy zdecydować, czy nasz projekt wymaga grubszej warstwy farb, czy jednak nie, czy wystarczy nam utrwalanie druku poprzez wsiąkanie, czy chcemy jednak zastosować heatset. Dzięki temu ponosimy tylko niezbędne koszty, które wciąż dadzą nam nakład wysokiej jakości.

Czy druk offsetowy jest odpowiedni do Twojego projektu?

To pytanie zależy od Twojego projektu – na szczęście druk offsetowy wykorzystywany jest do druku niemal każdej formy papierowej, jaką jesteśmy w stanie sobie wyobrazić. Wystarczy dobrać parametry dopasowane do treści, które chcemy umieścić w projekcie, i formy jego składania.

Druk offsetowy używany jest do druku:

  • katalogów i folderów,
  • broszur i ulotek,
  • czasopism i magazynów,
  • książek.

Większość odpowiedzialnych drukarni oferuje opis swoich usług, który umożliwia zrozumienie różnic pomiędzy poszczególnymi zleceniami. Tu dobrym przykładem jest strona https://lotos-poligrafia.com/, na której oprócz katalogu usług znajdziemy także kilka rodzajów kontaktu umożliwiającego konsultacje ze specjalistą, który nam doradzi. To doskonałe rozwiązanie, jeśli uważamy, że posiadamy niewystarczające informacje.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Ekologiczne paragony. Które sklepy je wprowadzą?
Ekologiczne paragony. Które sklepy je wprowadzą?
Eko nie zawsze zielone. Oto szaroniebieskie paragony przyjazne dla zdrowia i środowiska. Gdzie je dostaniesz?
Gadżety reklamowe w promocji firmy – dlaczego warto je wykorzystać?
Gadżety reklamowe w promocji firmy – dlaczego warto je wykorzystać?
Gadżety reklamowe to narzędzie, które może przyczynić się do skutecznej promocji firmy. Zadaniem gadżetów reklamowych jest przede wszystkim zwiększenie rozpoznawalności marki i budowanie pozytywnego wizerunku firmy. W tym artykule przedstawimy, dlaczego warto wykorzystać gadżety reklamowe w promocji firmy i jakie elementy warto wziąć pod uwagę przy ich wyborze.
Na zakupy z pajęczą reklamówką?
Na zakupy z pajęczą reklamówką?
Badacze z Cambridge opracowali roślinny polimer, z którego można wytwarzać foliowe opakowania. Co ma on wspólnego z siecią pajęczą?
Ostatnie wpisy