Wygodny Polak, czyli jak nasi rodacy traktują środowisko? [BADANIE]

Ekonewsy
Wygodny Polak, czyli jak nasi rodacy traktują środowisko? [BADANIE]
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Firma Braincandy przeprowadziła badanie zrównoważonego rozwoju na polskim rynku, w którym przeanalizowane zostały zachowania konsumentów oraz producentów.

Raport „Sustainability Poland” pokazuje, że w naszym kraju nadal wiele jest do zrobienia w kwestii zaangażowania konsumentów w ochronę środowiska. Choć 1 na czterech Polaków uważa, że troszczy się o losy planety, to nadal robimy to z niewłaściwych pobudek, a zdecydowana większość niezbyt przejmuje się tą kwestią.

Polacy – wygodniccy myśliciele

Wyniki pokazują, że w społeczeństwie polskim wyróżnić można 4 kategorie zaangażowania w działania prośrodowiskowe:

  • 18,5% dobrowolnie działa dla dobra planety (Działacze);
  • 9,5% uważa, że dba o środowisko, ale ich działania tego nie potwierdzają (Rozważający);
  • 46% nie przejmują się za bardzo takimi kwestiami (Myślący);
  • 26% w ogólnie nie interesuje środowisko (Obojętni).

Smuci i przeraża fakt, że tak niewielka część ankietowanych faktycznie przejmuje się środowiskiem i próbuje żyć bardziej eko. Niestety, tego wyniku nie stawia w lepszym świetle fakt, że głównym czynnikiem zachęcającym do takich działań nie jest troska o klimat i ekosystem, ale wygoda. To znaczy, że Polacy chętniej będą poddawać odpady recyklingowi, jeśli będzie np. więcej pojemników do tego przeznaczonych.

Pełny raport dostępny jest na stronie wisdrop.com dla subskrybentów.

Zdj.główne: Jan Kopřiva/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Czy reklama firmy może być eko?
Czy reklama firmy może być eko?
Chcesz, aby Twoja firma zdobywała więcej klientów oraz funkcjonowała w sposób ekologiczny? Sprawdź, jakie są sposoby na promocję swojej działalności z pełnym poszanowaniem dla środowiska naturalnego.
T-Mobile w duchu zero waste
T-Mobile w duchu zero waste
T-Mobile oferuje nowy smartfon, w zamian za przyniesienie i oddanie w salonie starego telefonu. Jakie są warunki promocji?
Jak wykorzystać termiczne kubki reklamowe do budowania wizerunku marki
Jak wykorzystać termiczne kubki reklamowe do budowania wizerunku marki
Odkryj, jak termiczne kubki reklamowe mogą pomóc w budowaniu pozytywnego wizerunku Twojej marki, poprzez strategie promocyjne i działania związane z brandingiem.
Ostatnie wpisy