Firma Braincandy przeprowadziła badanie zrównoważonego rozwoju na polskim rynku, w którym przeanalizowane zostały zachowania konsumentów oraz producentów.
Raport „Sustainability Poland” pokazuje, że w naszym kraju nadal wiele jest do zrobienia w kwestii zaangażowania konsumentów w ochronę środowiska. Choć 1 na czterech Polaków uważa, że troszczy się o losy planety, to nadal robimy to z niewłaściwych pobudek, a zdecydowana większość niezbyt przejmuje się tą kwestią.
Wyniki pokazują, że w społeczeństwie polskim wyróżnić można 4 kategorie zaangażowania w działania prośrodowiskowe:
Smuci i przeraża fakt, że tak niewielka część ankietowanych faktycznie przejmuje się środowiskiem i próbuje żyć bardziej eko. Niestety, tego wyniku nie stawia w lepszym świetle fakt, że głównym czynnikiem zachęcającym do takich działań nie jest troska o klimat i ekosystem, ale wygoda. To znaczy, że Polacy chętniej będą poddawać odpady recyklingowi, jeśli będzie np. więcej pojemników do tego przeznaczonych.
Pełny raport dostępny jest na stronie wisdrop.com dla subskrybentów.
Zdj.główne: Jan Kopřiva/unsplash.com