Wygodny Polak, czyli jak nasi rodacy traktują środowisko? [BADANIE]

Ekonewsy
Wygodny Polak, czyli jak nasi rodacy traktują środowisko? [BADANIE]
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Firma Braincandy przeprowadziła badanie zrównoważonego rozwoju na polskim rynku, w którym przeanalizowane zostały zachowania konsumentów oraz producentów.

Raport „Sustainability Poland” pokazuje, że w naszym kraju nadal wiele jest do zrobienia w kwestii zaangażowania konsumentów w ochronę środowiska. Choć 1 na czterech Polaków uważa, że troszczy się o losy planety, to nadal robimy to z niewłaściwych pobudek, a zdecydowana większość niezbyt przejmuje się tą kwestią.

Polacy – wygodniccy myśliciele

Wyniki pokazują, że w społeczeństwie polskim wyróżnić można 4 kategorie zaangażowania w działania prośrodowiskowe:

  • 18,5% dobrowolnie działa dla dobra planety (Działacze);
  • 9,5% uważa, że dba o środowisko, ale ich działania tego nie potwierdzają (Rozważający);
  • 46% nie przejmują się za bardzo takimi kwestiami (Myślący);
  • 26% w ogólnie nie interesuje środowisko (Obojętni).

Smuci i przeraża fakt, że tak niewielka część ankietowanych faktycznie przejmuje się środowiskiem i próbuje żyć bardziej eko. Niestety, tego wyniku nie stawia w lepszym świetle fakt, że głównym czynnikiem zachęcającym do takich działań nie jest troska o klimat i ekosystem, ale wygoda. To znaczy, że Polacy chętniej będą poddawać odpady recyklingowi, jeśli będzie np. więcej pojemników do tego przeznaczonych.

Pełny raport dostępny jest na stronie wisdrop.com dla subskrybentów.

Zdj.główne: Jan Kopřiva/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Czy personalizowane kartki okolicznościowe są najlepszym prezentem?
Czy personalizowane kartki okolicznościowe są najlepszym prezentem?
Odkryj urok personalizowanych kartek okolicznościowych i dowiedz się, dlaczego mogą być doskonałym prezentem. Twój wybór, twoja decyzja, twoje emocje na kartce!
Jakie opakowania wybrać dla firmy
Jakie opakowania wybrać dla firmy
Konsument, podejmując decyzję o zakupie produktu, w dużym stopniu kieruje się estetyką opakowania. Z artykułu dowiesz się, jaki jest wpływ opakowania na sprzedaż produktów oraz rozpoznawalność marki.
Jak efektywnie wykorzystać oznakowanie cenowe w różnych branżach?
Jak efektywnie wykorzystać oznakowanie cenowe w różnych branżach?
Odkryj znaczenie oznakowania cenowego dla biznesu. Jak jego praktyczne zastosowanie może wpłynąć na efektywność sprzedaży w różnych branżach.
Ostatnie wpisy