Wygodny Polak, czyli jak nasi rodacy traktują środowisko? [BADANIE]

Ekonewsy
Wygodny Polak, czyli jak nasi rodacy traktują środowisko? [BADANIE]
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Firma Braincandy przeprowadziła badanie zrównoważonego rozwoju na polskim rynku, w którym przeanalizowane zostały zachowania konsumentów oraz producentów.

Raport „Sustainability Poland” pokazuje, że w naszym kraju nadal wiele jest do zrobienia w kwestii zaangażowania konsumentów w ochronę środowiska. Choć 1 na czterech Polaków uważa, że troszczy się o losy planety, to nadal robimy to z niewłaściwych pobudek, a zdecydowana większość niezbyt przejmuje się tą kwestią.

Polacy – wygodniccy myśliciele

Wyniki pokazują, że w społeczeństwie polskim wyróżnić można 4 kategorie zaangażowania w działania prośrodowiskowe:

  • 18,5% dobrowolnie działa dla dobra planety (Działacze);
  • 9,5% uważa, że dba o środowisko, ale ich działania tego nie potwierdzają (Rozważający);
  • 46% nie przejmują się za bardzo takimi kwestiami (Myślący);
  • 26% w ogólnie nie interesuje środowisko (Obojętni).

Smuci i przeraża fakt, że tak niewielka część ankietowanych faktycznie przejmuje się środowiskiem i próbuje żyć bardziej eko. Niestety, tego wyniku nie stawia w lepszym świetle fakt, że głównym czynnikiem zachęcającym do takich działań nie jest troska o klimat i ekosystem, ale wygoda. To znaczy, że Polacy chętniej będą poddawać odpady recyklingowi, jeśli będzie np. więcej pojemników do tego przeznaczonych.

Pełny raport dostępny jest na stronie wisdrop.com dla subskrybentów.

Zdj.główne: Jan Kopřiva/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Inicjatywa „20 stopni dla klimatu”. Co możesz zrobić jako konsument?
Inicjatywa „20 stopni dla klimatu”. Co możesz zrobić jako konsument?
Jak 20 stopni może pomóc Tobie i środowisku? Sprawdź!
Laserowa czy atramentowa – jaka drukarka jest lepsza do domu?
Laserowa czy atramentowa – jaka drukarka jest lepsza do domu?
Zastanawiasz się nad kupnem drukarki do domu, jednak nie wiesz, na jaki model się zdecydować? Podpowiadamy, czym różnią się od siebie drukarki laserowe i atramentowe oraz który model najlepiej sprawdzi się do domowego użytku.
Jak wykorzystać termiczne kubki reklamowe do budowania wizerunku marki
Jak wykorzystać termiczne kubki reklamowe do budowania wizerunku marki
Odkryj, jak termiczne kubki reklamowe mogą pomóc w budowaniu pozytywnego wizerunku Twojej marki, poprzez strategie promocyjne i działania związane z brandingiem.
Ostatnie wpisy