Inicjatywa „20 stopni dla klimatu”. Co możesz zrobić jako konsument?

Ekonewsy
Inicjatywa „20 stopni dla klimatu”. Co możesz zrobić jako konsument?
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Bycie eko to już nie tylko lifestylowy trend, ale przejaw rosnącej świadomości społeczeństwa na temat zmian klimatycznych i środowiskowych.

Eko, naturalne, less i zero waste powoli stają się nowym standardem życia. Konsumenci chcą przyjaznych środowisku rozwiązań w sektorze usług i produkcji, naturalnych i ekologicznych produktów. Zmiany dotykają także, a może przede wszystkim, sfery prywatnej konsumentów.

„20 stopni dla klimatu” – jak możesz pomóc?

Na co dzień nie trzeba wiele czasu, wysiłku ani kosztów, by być eko i działać na korzyść środowiska. Według Izby Gospodarczej Ciepłownictwo Polskie, która jest pomysłodawcą kampanii „20 stopni dla klimatu”, wystarczy zacząć oszczędzać ciepło i obniżyć temperaturę w mieszkaniach i biurach. Jak to pomoże? Niższa temperatura to lepsza jakość powietrza, korzystniejsze dla zdrowia warunki życia, zmniejszona emisja CO2 oraz obniżenie domowych wydatków na ciepło. Wystarczy utrzymanie temperatury na poziomie 20 stopni.

Kilka praktycznych porad, jak skutecznie ograniczyć zużycie:

  • Nie kładź na kaloryferze ubrań i nie zasłaniaj go meblami;
  • Uszczelnij okna, przez które ucieka ciepło;
  • Przykręć grzejniki, gdy wychodzisz z domu lub wyjeżdżasz na dłużej;
  • Zakręcaj kaloryfery przed wietrzeniem i nie wietrz pomieszczeń zbyt długo, aby ich nie wyziębić;
  • Zadbaj o oszczędne zużycie ciepłej wody, np. wybierając prysznic zamiast kąpieli.

Widzisz, jak niewiele trzeba zrobić, by podjąć walkę ze skutkami zmian klimatycznych. Spróbuj żyć w duchu eko dla siebie i swoich bliskich!

Zdj. główne: Markus Winkler/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak personalizowane torby mogą zwiększyć rozpoznawalność twojej marki
Jak personalizowane torby mogą zwiększyć rozpoznawalność twojej marki
Poznaj skuteczny sposób na promocję swojej marki - personalizowane torby! Dowiedz się, jak właściwe ich wykorzystanie może wpływać na zwiększanie rozpoznawalności Twojego brandu.
Działania online i offline, które mogą wspomóc promowanie firmy
Działania online i offline, które mogą wspomóc promowanie firmy
Dobra kampania marketingowa lub wizerunkowa to taka, która łączy w sobie działania online z działaniami offline. Dowiedz się więc, jak zaprojektować taką kampanię.
Efektywne strategie wykorzystania druku wielkoformatowego w promocji firmy
Efektywne strategie wykorzystania druku wielkoformatowego w promocji firmy
Poznaj możliwości i korzyści płynące z druku wielkoformatowego w marketingu. Dowiedz się, jak skutecznie wykorzystać ten narzędzie do promocji swojej firmy.
Ostatnie wpisy