Największe sieci sklepów wielkopowierzchniowych w Polsce przecierają szlaki dla nowych ekologicznych rozwiązań. Tym razem będą to paragony.
Kaufland, a za nim także Lidl, zapowiadają całkowite przejście na ekologiczny wariant paragonów kasowych. Potwierdzenia zakupu w charakterystycznym, szaroniebieskim kolorze posiadają certyfikat FSC i są produkowane zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju.
Ekologiczne paragony są tworzone na innowacyjnym papierze ekologicznym, który jest trwały i nie blaknie nawet pod wpływem wilgoci. Nie brudzą i są bezpieczne dla zdrowia. Oprócz tego można poddawać je recyklingowi i wyrzucać do pojemników na papier.
Na przełomie lutego i marca Kaufland zaczął wprowadzać niebieskie paragony w swoich sklepach w Niemczech, Czechach i na Słowacji. W kwietniu do tego grona dołączyła Polska, a firma stopniowo wdraża rozwiązanie w kolejnych lokalizacjach.
W maju Lidl ogłosił, że również wprowadzi ekologiczne paragony, jednak najpierw planuje zużyć zapasy dotychczasowych, zwykły potwierdzeń.
Zdjęcie główne: Artem Beliaikin/pexels.com