Walka z fake promocjami, czyli zmiany w prawie konsumenckim

Walka z fake promocjami, czyli zmiany w prawie konsumenckim
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Najnowsze zmiany zaproponował Tomasz Chróstny, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, ze względu na zobowiązanie względem dyrektywy unijnej, tzw. dyrektywy Omnibus.

Jeśli sklep zdecyduje się na obniżkę ceny, obok ceny promocyjnej będzie musiał także zamieścić informację (np. na sklepowej półce bądź metce towaru) o najniższej cenie danego produktu z ostatnich 30 dni. Jakie inne zmiany czekają handlowców i klientów?

Cztery dyrektywy

Flagi unijne
(fot. Guillaume Périgois / Unsplash)

Inną proponowaną zmianą ma być wprowadzenie nowego przepisu, według którego – jeśli przed nałożeniem kary na przedsiębiorcę nie sposób ustalić jego obrotów za rok poprzedni – przedsiębiorca zapłaci karę pieniężną o kwocie 2 milionów euro. Na celowniku znalazły się również te działania, które mogą wprowadzić konsumentów w błąd.

Zmianie mają ulec także niektóre definicje prawne, m.in. 'produktu’, 'internetowej platformy handlowej’ czy 'plasowania’. Docelowo zmianie mają podlegać aż cztery dyrektywy chroniące interesy konsumentów. Nowe przepisy mają obowiązywać od 28 maja 2022 roku.

Sprawdź też: Jeśli chcesz odzyskać swoje pieniądze, nie rób tego! Błędy przy składaniu reklamacji.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

11 + dziesięć =

Rekomendowane
Jak wybrać idealne studio do sesji fotograficznej?
Jak wybrać idealne studio do sesji fotograficznej?
Zdecydowanie, jakie studio fotograficzne jest najlepsze, może być trudne. W naszym artykule znajdziesz wskazówki, które pomogą w tym wyborze i pozwolą uzyskać najwyższej jakości zdjęcia.
Od teraz zakupy w Żabce bez tzw. jednorazówek
Od teraz zakupy w Żabce bez tzw. jednorazówek
Sieć Żabka wycofuje w swoich sklepach plastikowe produkty, czyli tzw. foliówki oraz wieczka do kubków z kawy.
Iluzja merchandisingu. Jakimi sztuczkami mamią nas supermarkety?
Iluzja merchandisingu. Jakimi sztuczkami mamią nas supermarkety?
Chcesz świadomie robić zakupy? Przeczytaj o sztuczkach marketingowych, przez które kupujesz więcej.
Ostatnie wpisy