Najnowsze zmiany zaproponował Tomasz Chróstny, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, ze względu na zobowiązanie względem dyrektywy unijnej, tzw. dyrektywy Omnibus.
Jeśli sklep zdecyduje się na obniżkę ceny, obok ceny promocyjnej będzie musiał także zamieścić informację (np. na sklepowej półce bądź metce towaru) o najniższej cenie danego produktu z ostatnich 30 dni. Jakie inne zmiany czekają handlowców i klientów?
Inną proponowaną zmianą ma być wprowadzenie nowego przepisu, według którego – jeśli przed nałożeniem kary na przedsiębiorcę nie sposób ustalić jego obrotów za rok poprzedni – przedsiębiorca zapłaci karę pieniężną o kwocie 2 milionów euro. Na celowniku znalazły się również te działania, które mogą wprowadzić konsumentów w błąd.
Zmianie mają ulec także niektóre definicje prawne, m.in. 'produktu’, 'internetowej platformy handlowej’ czy 'plasowania’. Docelowo zmianie mają podlegać aż cztery dyrektywy chroniące interesy konsumentów. Nowe przepisy mają obowiązywać od 28 maja 2022 roku.
Sprawdź też: Jeśli chcesz odzyskać swoje pieniądze, nie rób tego! Błędy przy składaniu reklamacji.