Planowanie finansów

W co zapakować produkty do wysyłki?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Prowadzisz własny sklep internetowy? Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że opakowanie produktu jest Twoją wizytówką. Jeśli zależy Ci na kreowaniu profesjonalnego wizerunku firmy, upewnij się, że przesyłasz zamówienie w estetycznym, funkcjonalnym i ekologicznym opakowaniu. Twoi klienci z pewnością to docenią.

Rodzaje opakowań

Opakowanie ma przede wszystkim chronić znajdujący się wewnątrz produkt przed wystąpieniem ewentualnych uszkodzeń w czasie transportu. Dobór opakowania zależy od rozmiaru i specyfiki wysyłanego produktu, ponieważ różne produkty potrzebują innych form ochrony przed uszkodzeniem. Dla utrzymania profesjonalnego wizerunku firmy warto korzystać ze specjalistycznego asortymentu przeznaczonego do pakowania i wysyłania paczek. Dzięki personalizacji już zwykła koperta czy karton mogą pełnić rolę identyfikacji marki.

Dostępne na rynku rozwiązania to m.in.:

  • koperty
  • pudełka kartonowe z klapą
  • kartony fasonowe
  • kartony Multimail – tzw. owijki
  • opakowania FEFCO.

Koperty

Istnieje wiele rodzajów kopert, które możesz wykorzystać do spakowania drobnych produktów. Są to m.in.:

  • zwykła koperta z wkładem z folii
  • koperta bąbelkowa
  • koperta foliowa z recyklingu
  • koperta kartonowa
  • koperta z papieru ekologicznego.

Wybierając model, pamiętaj o tym, że klienci cenią sobie firmy wspierające środowisko naturalne. Opakowanie oklejone na około akrylową taśmą nie wpłynie pozytywnie na odbiór Twojej firmy przez klientów. Jeśli możesz zrezygnować z plastiku na rzecz innych rozwiązań, to warto to zrobić. Na rynku jest dostępnych wiele alternatywnych rozwiązań z materiałów ekologicznych i biodegradowalnych.

Opakowania kartonowe

Ważne, aby pudła były wykonane z wysokiej jakości tektury, a także dostosowane do kształtu i wagi produktów. W ofercie firmy Janbox można znaleźć opakowania kartonowe w sześciu rodzajach:

  • pudła klapowe
  • pudła teleskopowe
  • pudła składane i tace, które mogą być wyposażone w zamknięcia, uchwyty, okienka;
  • pudła wsuwane;
  • pudła trwale łączone, wymagające uprzedniego zszycia bądź sklejenia;
  • pudełka klejone jednoczęściowe, już złożone i gotowe do życia.

Kartony fasonowe

Coraz więcej firm wybiera do transportu swoich produktów kartony fasonowe, które mają pasek klejowy i tasiemkę zrywającą. Kartony fasonowe (wykrojnikowe) chronią przed uszkodzeniami podczas transportu, łatwo się otwierają i pozwalają na ekologiczne wykończenie produktu. Do pakowania towarów nie potrzebujesz dodatkowego zabezpieczenia w postaci taśmy klejącej, jak ma to miejsce przy kartonach klapowych. Wiele osób docenia tę formę pakowania ze względu na estetykę. Kartony fasonowe mogą występować w niestandardowych kształtach i rozmiarach, dzięki czemu są wykorzystywane w różnych branżach.

Opakowania FEFCO

Jeśli szukasz idealnego modelu kartonu dla swoich produktów, zapoznaj się z międzynarodowym katalogiem opakowań FEFCO. Dzięki klasyfikacji możesz wybrać idealne opakowanie z tektury falistej. Standardowe opakowania wykonane są z trzech lub pięciu warstw tektury. Pamiętaj, że wielowarstwowość wpływa na odporność kartonu na uderzenia, ale wraz z gramaturą przekłada się także na jego kartonu, a tym samym na potencjalnie wyższe koszty transportu.

Wypełnienia paczek

Po włożeniu produktu do opakowania mogą w nim powstać luki. Należy je wypełnić, aby ochronić produkt przed wstrząsami i uderzeniami podczas transportu. Do tego możesz wykorzystać:

  • poduszki z powietrzem
  • granulat styropianowy
  • folię bąbelkową
  • zmięte gazety
  • biodegradowalny wypełniacz papierowy w rolce
  • ścinki papierowe
  • wypełniacz paczek ze skrobi.

Zdjęcie główne: Claudio Schwarz/unsplash.com

Magistrantka sztuki pisania. Marzy o tym, żeby wydać własną książkę. Interesuje się wpływem mediów społecznościowych na kształtowanie wizerunku.
Marta Marek
Polecane artykuły
Planowanie finansów

Jakie opakowania wybrać dla firmy

Konsument, podejmując decyzję o zakupie produktu, w dużym stopniu kieruje się estetyką opakowania. Z artykułu dowiesz się, jaki jest wpływ opakowania na sprzedaż produktów oraz rozpoznawalność marki.
Czytaj Więcej
Planowanie finansów

Lista wydatków. Dlaczego warto ją tworzyć?

Chcesz mieć większą kontrolę nad domowym budżetem? Przeczytaj, jak tworzyć listę wydatków i jak zacząć oszczędzać.
Czytaj Więcej
EkonewsyPlanowanie finansów

Zalety fotowoltaiki

Zastanawiasz się, dlaczego tak wiele osób decyduje się na instalację fotowoltaiki? Przedstawiamy jej zalety, które mogły stać za tymi decyzjami.
Czytaj Więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *