Artykuł sponsorowany
Prowadzisz własny sklep internetowy? Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że opakowanie produktu jest Twoją wizytówką. Jeśli zależy Ci na kreowaniu profesjonalnego wizerunku firmy, upewnij się, że przesyłasz zamówienie w estetycznym, funkcjonalnym i ekologicznym opakowaniu. Twoi klienci z pewnością to docenią.
Rodzaje opakowań
Opakowanie ma przede wszystkim chronić znajdujący się wewnątrz produkt przed wystąpieniem ewentualnych uszkodzeń w czasie transportu. Dobór opakowania zależy od rozmiaru i specyfiki wysyłanego produktu, ponieważ różne produkty potrzebują innych form ochrony przed uszkodzeniem. Dla utrzymania profesjonalnego wizerunku firmy warto korzystać ze specjalistycznego asortymentu przeznaczonego do pakowania i wysyłania paczek. Dzięki personalizacji już zwykła koperta czy karton mogą pełnić rolę identyfikacji marki.
Dostępne na rynku rozwiązania to m.in.:
- koperty
- pudełka kartonowe z klapą
- kartony fasonowe
- kartony Multimail – tzw. owijki
- opakowania FEFCO.
Koperty
Istnieje wiele rodzajów kopert, które możesz wykorzystać do spakowania drobnych produktów. Są to m.in.:
- zwykła koperta z wkładem z folii
- koperta bąbelkowa
- koperta foliowa z recyklingu
- koperta kartonowa
- koperta z papieru ekologicznego.
Wybierając model, pamiętaj o tym, że klienci cenią sobie firmy wspierające środowisko naturalne. Opakowanie oklejone na około akrylową taśmą nie wpłynie pozytywnie na odbiór Twojej firmy przez klientów. Jeśli możesz zrezygnować z plastiku na rzecz innych rozwiązań, to warto to zrobić. Na rynku jest dostępnych wiele alternatywnych rozwiązań z materiałów ekologicznych i biodegradowalnych.
Opakowania kartonowe
Ważne, aby pudła były wykonane z wysokiej jakości tektury, a także dostosowane do kształtu i wagi produktów. W ofercie firmy Janbox można znaleźć opakowania kartonowe w sześciu rodzajach:
- pudła klapowe
- pudła teleskopowe
- pudła składane i tace, które mogą być wyposażone w zamknięcia, uchwyty, okienka;
- pudła wsuwane;
- pudła trwale łączone, wymagające uprzedniego zszycia bądź sklejenia;
- pudełka klejone jednoczęściowe, już złożone i gotowe do życia.
Kartony fasonowe
Coraz więcej firm wybiera do transportu swoich produktów kartony fasonowe, które mają pasek klejowy i tasiemkę zrywającą. Kartony fasonowe (wykrojnikowe) chronią przed uszkodzeniami podczas transportu, łatwo się otwierają i pozwalają na ekologiczne wykończenie produktu. Do pakowania towarów nie potrzebujesz dodatkowego zabezpieczenia w postaci taśmy klejącej, jak ma to miejsce przy kartonach klapowych. Wiele osób docenia tę formę pakowania ze względu na estetykę. Kartony fasonowe mogą występować w niestandardowych kształtach i rozmiarach, dzięki czemu są wykorzystywane w różnych branżach.
Opakowania FEFCO
Jeśli szukasz idealnego modelu kartonu dla swoich produktów, zapoznaj się z międzynarodowym katalogiem opakowań FEFCO. Dzięki klasyfikacji możesz wybrać idealne opakowanie z tektury falistej. Standardowe opakowania wykonane są z trzech lub pięciu warstw tektury. Pamiętaj, że wielowarstwowość wpływa na odporność kartonu na uderzenia, ale wraz z gramaturą przekłada się także na jego kartonu, a tym samym na potencjalnie wyższe koszty transportu.
Wypełnienia paczek
Po włożeniu produktu do opakowania mogą w nim powstać luki. Należy je wypełnić, aby ochronić produkt przed wstrząsami i uderzeniami podczas transportu. Do tego możesz wykorzystać:
- poduszki z powietrzem
- granulat styropianowy
- folię bąbelkową
- zmięte gazety
- biodegradowalny wypełniacz papierowy w rolce
- ścinki papierowe
- wypełniacz paczek ze skrobi.
Zdjęcie główne: Claudio Schwarz/unsplash.com