Reklamy często bywają irytujące. Równie często są całkowicie niezauważalne przez odbiorców. Zdarza się jednak, że komunikaty marketingowe spotykają się z dużym zainteresowaniem. Co zrobić, aby zdarzało się to jak najczęściej? Wykorzystać reklamę kontekstową.
Wyobraź sobie, że szukasz idealnego ekspresu do kawy. Podpytujesz znajomych, czytasz opinie, przeglądasz oferty sklepów, ale nie jesteś zadowolony. Nagle na jednej z przeglądanych witryn wyskakuje reklama promująca ekspresy. Nie czujesz irytacji wywołanej nachalnym przekazem. Wręcz przeciwnie – cieszysz się, bo dzięki temu znalazłeś wymarzony model sprzętu, którego tak długo szukałeś. Masz wrażenie, jakby ktoś dopasował ofertę do Twoich indywidualnych potrzeb. Tak właśnie działa reklama kontekstowa – trafia tam, gdzie powinna.
Reklama kontekstowa jest takim komunikatem, który został osadzony w kontekście bliskim odbiorcy. Oznacza to, że reklama przekazuje treści związane z zainteresowaniami adresata, które są znane dzięki zebranym przez pliki śledzące informacjom. Zgromadzone dane podpowiadają automatycznym algorytmom, jakie produkty są kupowane lub poszukiwane przez internetowego użytkownika. Cały mechanizm sprawia, że reklama kontekstowa prezentuje treści wartościowe dla odbiorcy i nie jest z góry skazana na porażkę i brak zainteresowania, ponieważ nie trafia do przypadkowych adresatów.
Wśród zalet reklamy kontekstowej musimy wymienić:
Reklamę kontekstową można wykorzystywać w różnych celach. Przedsiębiorcom najczęściej zależy na zwiększeniu sprzedaży, ale kontekstowe przekazy sprawdzą się również w przypadku wprowadzania nowych produktów na rynek czy remarketingu. Remarketing jest kolejnym potężnym narzędziem, który pomaga budować pozytywny wizerunek marki i utrwalać ją w świadomości odbiorców. Jego działanie opiera się na powtórzeniu przekazu reklamowego do tych użytkowników, którzy wcześniej już odwiedzili naszą stronę internetową albo w inny sposób wykazali zainteresowanie ofertą, jednak ostatecznie nie podjęli żadnych działań. Remarketing zachęca do podjęcia konkretnej akcji, na przykład zakupu przeglądanych wcześniej produktów. Jeśli chciałbyś poznać bliżej zalety remarketingu, zajrzyj tutaj: https://adsright.pl/remarketing/.
Zdjęcie główne: Joshua Earle/unsplash.com