W co zapakować produkty do wysyłki?

Planowanie finansów
W co zapakować produkty do wysyłki?
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Prowadzisz własny sklep internetowy? Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że opakowanie produktu jest Twoją wizytówką. Jeśli zależy Ci na kreowaniu profesjonalnego wizerunku firmy, upewnij się, że przesyłasz zamówienie w estetycznym, funkcjonalnym i ekologicznym opakowaniu. Twoi klienci z pewnością to docenią.

Rodzaje opakowań

Opakowanie ma przede wszystkim chronić znajdujący się wewnątrz produkt przed wystąpieniem ewentualnych uszkodzeń w czasie transportu. Dobór opakowania zależy od rozmiaru i specyfiki wysyłanego produktu, ponieważ różne produkty potrzebują innych form ochrony przed uszkodzeniem. Dla utrzymania profesjonalnego wizerunku firmy warto korzystać ze specjalistycznego asortymentu przeznaczonego do pakowania i wysyłania paczek. Dzięki personalizacji już zwykła koperta czy karton mogą pełnić rolę identyfikacji marki.

Dostępne na rynku rozwiązania to m.in.:

  • koperty
  • pudełka kartonowe z klapą
  • kartony fasonowe
  • kartony Multimail – tzw. owijki
  • opakowania FEFCO.

Koperty

Istnieje wiele rodzajów kopert, które możesz wykorzystać do spakowania drobnych produktów. Są to m.in.:

  • zwykła koperta z wkładem z folii
  • koperta bąbelkowa
  • koperta foliowa z recyklingu
  • koperta kartonowa
  • koperta z papieru ekologicznego.

Wybierając model, pamiętaj o tym, że klienci cenią sobie firmy wspierające środowisko naturalne. Opakowanie oklejone na około akrylową taśmą nie wpłynie pozytywnie na odbiór Twojej firmy przez klientów. Jeśli możesz zrezygnować z plastiku na rzecz innych rozwiązań, to warto to zrobić. Na rynku jest dostępnych wiele alternatywnych rozwiązań z materiałów ekologicznych i biodegradowalnych.

Opakowania kartonowe

Ważne, aby pudła były wykonane z wysokiej jakości tektury, a także dostosowane do kształtu i wagi produktów. W ofercie firmy Janbox można znaleźć opakowania kartonowe w sześciu rodzajach:

  • pudła klapowe
  • pudła teleskopowe
  • pudła składane i tace, które mogą być wyposażone w zamknięcia, uchwyty, okienka;
  • pudła wsuwane;
  • pudła trwale łączone, wymagające uprzedniego zszycia bądź sklejenia;
  • pudełka klejone jednoczęściowe, już złożone i gotowe do życia.

Kartony fasonowe

Coraz więcej firm wybiera do transportu swoich produktów kartony fasonowe, które mają pasek klejowy i tasiemkę zrywającą. Kartony fasonowe (wykrojnikowe) chronią przed uszkodzeniami podczas transportu, łatwo się otwierają i pozwalają na ekologiczne wykończenie produktu. Do pakowania towarów nie potrzebujesz dodatkowego zabezpieczenia w postaci taśmy klejącej, jak ma to miejsce przy kartonach klapowych. Wiele osób docenia tę formę pakowania ze względu na estetykę. Kartony fasonowe mogą występować w niestandardowych kształtach i rozmiarach, dzięki czemu są wykorzystywane w różnych branżach.

Opakowania FEFCO

Jeśli szukasz idealnego modelu kartonu dla swoich produktów, zapoznaj się z międzynarodowym katalogiem opakowań FEFCO. Dzięki klasyfikacji możesz wybrać idealne opakowanie z tektury falistej. Standardowe opakowania wykonane są z trzech lub pięciu warstw tektury. Pamiętaj, że wielowarstwowość wpływa na odporność kartonu na uderzenia, ale wraz z gramaturą przekłada się także na jego kartonu, a tym samym na potencjalnie wyższe koszty transportu.

Wypełnienia paczek

Po włożeniu produktu do opakowania mogą w nim powstać luki. Należy je wypełnić, aby ochronić produkt przed wstrząsami i uderzeniami podczas transportu. Do tego możesz wykorzystać:

  • poduszki z powietrzem
  • granulat styropianowy
  • folię bąbelkową
  • zmięte gazety
  • biodegradowalny wypełniacz papierowy w rolce
  • ścinki papierowe
  • wypełniacz paczek ze skrobi.

Zdjęcie główne: Claudio Schwarz/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Sałatkowy robot, czyli zdrowy posiłek dla zabieganych. Jak to działa?
Sałatkowy robot, czyli zdrowy posiłek dla zabieganych. Jak to działa?
Zdrowa i świeża przekąska dla każdego? Z robotem sałatkowym Sally od Chowbotics to możliwe. Sprawdź, jak to działa.
Rodzaje reklamy — wewnętrzna i zewnętrzna
Rodzaje reklamy — wewnętrzna i zewnętrzna
Reklama, będąca kluczowym elementem każdej nowoczesnej strategii marketingowej, odgrywa ważną rolę w kształtowaniu postrzegania marki przez konsumentów.
Użyczanie konta na Netflixie. Czy to dlatego wzrosła cena abonamentu?
Użyczanie konta na Netflixie. Czy to dlatego wzrosła cena abonamentu?
74% użytkowników Netflixa pożycza swoje hasła znajomym i rodzinie. Serwis odpowiedział wzrostem stawek. Co otrzymamy w zamian?
Ostatnie wpisy