Konsumenci, którzy robią zakupy w sieci coraz większą wagę przywiązują do wartości i wizji wyznawanych przez firmę. Szczególnie dla klientów ważne są kwestie związane z ochroną środowiska. Na co przede wszystkim kupujący zwracają uwagę?
Konsumenci zwracają uwagę na opakowania, w które firmy pakują swoje produkty. Przede wszystkim powinny one być przyjazne dla środowiska. Ważne jest także, aby można było je ponownie wykorzystać lub poddać recyklingowi. Dobrym przykładem jest firma Amazon, która wprowadziła opłatę dla sprzedawców, którzy nie przestrzegają regulaminu pakowania towaru. Mowa tutaj o dopasowaniu wielkości paczek do ilości produktów.
Jakość, cena, a także ekologiczna produkcja. To aspekty, na które konsumenci zwracają uwagę. Marki tworzą elastyczne, mniejsze fabryki, które są lokalnie rozmieszczone. Wszystko po to, aby jak najszybciej trafić do końcowego klienta. Jednocześnie dzięki temu zostaje ograniczona emisja spalin, która powstałaby z racji dłuższego transportu.
Większość firm podejmuje działania, aby chronić środowisko. Dotyczy to również przyjaznego łańcucha dostaw. Jak wygląda to w praktyce? Marki wdrażają nowoczesne i innowacyjne technologie, aby generować jak najmniej odpadów podczas wysyłki i odbioru paczki. Konsumenci są coraz bardziej świadomi, przez co istotne dla nich jest poznanie całego cyklu produkcji towaru. To z kolei powoduje, że firmy mają za zadanie rzetelnie i etycznie podchodzić do każdego etapu działalności, w tym także dotyczącego traktowania pracowników.
źródło zdjęcia głównego: pexels.com