Baza danych o produktach i opakowaniach – kto musi o tym pamiętać?

Baza danych o produktach i opakowaniach – kto musi o tym pamiętać?
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

O rejestracji w bazie danych o produktach i opakowaniach powinna pamiętać znaczna część przedsiębiorców. Mają na to czas do końca roku, a za niedotrzymanie terminu grożą pokaźne kary finansowe. 

Obowiązek rejestracji przedsiębiorców w BDO

1 stycznia 2020 roku wszedł w życie obowiązek rejestracji w elektronicznej bazie danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO). Te, stosunkowo nowe przepisy, dotyczą szerokiej grupy przedsiębiorców. Niezależnie od tego, czy jesteśmy wielką firmą produkcyjną, czy prowadzimy jednoosobową działalność – jeżeli w procesie pracy wykorzystujemy materiały, które po zużyciu zaliczyć należy do odpadów innych niż odpady komunalne, mamy obowiązek prowadzić ewidencję w systemie BDO.

Po co to wszystko?

Młotek sędziowski
(źródło: pxhere.com)

Baza danych o produktach i opakowaniach służy do bieżącego monitorowania ilości zebranych odpadów, ich transportu oraz miejsca ich przechowywania. Wszyscy, którzy są do tego zobowiązani, a nie zarejestrują swojej działalności w bazie, podlegają karze grzywny, a w niektórych przypadkach nawet karze aresztu.

Mandaty za niedostosowanie się do przepisów wahają się między 5000 a 1 000 000 zł. Niepewni co do swojej sytuacji mogą sprawdzić na stronie prowadzonej przez Ministerstwo Klimatu, czy podlegają pod obowiązek rejestracji w BDO. 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jakie prawa ma nadawca, a jakie odbiorca przesyłek?
Jakie prawa ma nadawca, a jakie odbiorca przesyłek?
Masz kłopoty z odbiorcą przesyłki? A może z nadawcą? Sprawdź, jakie prawa Ci przysługują!
Materiały reklamowe z nadrukiem w erze cyfrowej: Jak wykorzystać je w strategii marketingowej online?
Materiały reklamowe z nadrukiem w erze cyfrowej: Jak wykorzystać je w strategii marketingowej online?
Materiały reklamowe z nadrukiem nadal mają swoje miejsce w strategii marketingowej, nawet w erze cyfrowej.
Jak wykorzystać kubki termiczne jako efektywne narzędzie marketingowe?
Jak wykorzystać kubki termiczne jako efektywne narzędzie marketingowe?
Odkryj, jak kubki termiczne mogą stać się efektywnym narzędziem marketingowym dla Twojej firmy. Przyjrzyjmy się, jak te codzienne przedmioty mogą zwiększyć Twoją widoczność i wzmocnić relacje z klientami.
Ostatnie wpisy