Baza danych o produktach i opakowaniach – kto musi o tym pamiętać?

Baza danych o produktach i opakowaniach – kto musi o tym pamiętać?
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

O rejestracji w bazie danych o produktach i opakowaniach powinna pamiętać znaczna część przedsiębiorców. Mają na to czas do końca roku, a za niedotrzymanie terminu grożą pokaźne kary finansowe. 

Obowiązek rejestracji przedsiębiorców w BDO

1 stycznia 2020 roku wszedł w życie obowiązek rejestracji w elektronicznej bazie danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO). Te, stosunkowo nowe przepisy, dotyczą szerokiej grupy przedsiębiorców. Niezależnie od tego, czy jesteśmy wielką firmą produkcyjną, czy prowadzimy jednoosobową działalność – jeżeli w procesie pracy wykorzystujemy materiały, które po zużyciu zaliczyć należy do odpadów innych niż odpady komunalne, mamy obowiązek prowadzić ewidencję w systemie BDO.

Po co to wszystko?

Młotek sędziowski
(źródło: pxhere.com)

Baza danych o produktach i opakowaniach służy do bieżącego monitorowania ilości zebranych odpadów, ich transportu oraz miejsca ich przechowywania. Wszyscy, którzy są do tego zobowiązani, a nie zarejestrują swojej działalności w bazie, podlegają karze grzywny, a w niektórych przypadkach nawet karze aresztu.

Mandaty za niedostosowanie się do przepisów wahają się między 5000 a 1 000 000 zł. Niepewni co do swojej sytuacji mogą sprawdzić na stronie prowadzonej przez Ministerstwo Klimatu, czy podlegają pod obowiązek rejestracji w BDO. 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Prezenty dla pracowników — co wręczyć na święta?
Prezenty dla pracowników — co wręczyć na święta?
Szukasz pomysłu na firmowy prezent? Zobacz, co możesz kupić swoim współpracownikom.
Jak space branding wpływa na jakość życia i dobrostan?
Jak space branding wpływa na jakość życia i dobrostan?
Dowiedz się, jak strategiczne podejście do space brandingu może wpływać na poprawę jakości życia i dobrostanu. Odkryj korzyści płynące z harmonii pomiędzy przemyślaną przestrzenią a jej użytkownikami.
Jak efektywnie wykorzystać reklamę zewnętrzną dla swojego biznesu
Jak efektywnie wykorzystać reklamę zewnętrzną dla swojego biznesu
Odkryj, jak efektywnie wykorzystać reklamę zewnętrzną, aby przyciągnąć więcej klientów i zwiększyć zyski Twojego biznesu. Czytaj, aby dowiedzieć się więcej o skutecznych strategiach i praktykach outdoor marketingowych.
Ostatnie wpisy