Od teraz zakupy w Żabce bez tzw. jednorazówek

Od teraz zakupy w Żabce bez tzw. jednorazówek
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Od teraz w sklepach sieci Żabka nie znajdziesz jednorazowych, plastikowych reklamówek. Sieć wycofała również plastikowe wieczka do kubków na kawę. Zastąpiły je biodegradowalne, papierowe odpowiedniki. Jak zapowiada Żabka, dzięki takim działaniom sieć razem z klientami zredukuje zużycie plastiku aż o 1000 ton rocznie.

Żabka dzięki takim działaniom chce wśród swoich klientów promować proekologiczne nawyki. W związku z tym sieć handlowa promuje odpowiedzialne zakupy, a także zachęca do przychodzenia po produkty z własnymi torbami, najlepiej materiałowymi.

Klienci są coraz bardziej świadomi ekologii i dbania o środowisko. Jak wskazują statystyki, tylko do 1 na 20 zrobionych w Żabce zakupów klienci dokupują torbę. Co z resztą? Pozostałe 95% używa własnych, przeważnie materiałowych toreb lub zabiera produkty do ręki.

Eliminując ze sklepów jednorazowe materiały plastikowe, Żabka wspólnie z klientami ma zamiar zredukować zużycie plastiku aż o 1000 ton rocznie. To kolejny krok wykonany przez firmę, który ma na celu wsparcie środowiska i rozwijanie koncepcji małych wielkich kroków, które mają wpływ na otoczenie.

– Zanieczyszczenie tworzywami sztucznymi to jedno z największych wyzwań współczesnego świata. Obsługując dziennie ok. 2,5 mln klientów mamy świadomość naszej roli wobec ograniczania plastiku w naszej sieci i zachęcania klientów do dokonywania świadomych wyborów, dobrych dla naszej planety. Dlatego zdecydowaliśmy się na wycofanie zbędnych materiałów z tworzyw sztucznych i zastąpiliśmy je biodegradowalnymi odpowiednikami – mówi Tomasz Suchański, Prezes Zarządu, CEO Grupy Żabka.

Redukcja plastiku to jedno z najistotniejszych założeń odpowiedzialności społecznej Żabki w obszarze ekologii. W związku z tym sieć obecnie przykłada dużo wagi, aby opakowania produktów marki własnej powstawały z recyklingu oraz z produktów przyjaznych środowisku. Mowa tutaj o takich markach ja: Foodini, Wycisk, S! i OD NOWA – tutaj butelki pochodzą w 100% z recyklingu, czyli z tak zwanego rPET.

490 toreb plastikowych zużywa Polak

Z danych podanych przez sieć Żabka, statystyczny Polak zużywa rocznie średnio 490 torebek plastikowych, czyli z tworzywa sztucznego. Materiały papierowe nie wpływają tak negatywnie na środowisko jak wspomniane plastikowe woreczki, ponieważ ich rozkład następuje w przeciągu kilku tygodniu. Natomiast w przypadku tzw. foliówek rozkład trwa około 400 lat.

Papier, który użyty jest do produkcji toreb dostępnych w Żabce pochodzi z odnawialnych źródeł, a jednocześnie oznaczony jest certyfikatem FSC – jest on gwarancją odpowiedzialnej gospodarki leśnej. Co to oznacza w praktyce? Producenci stosują najnowsze technologie, minimalizując przy tym ilość zużytej wody w czasie produkcji, a każde ścięte drzewo zobowiązuje do zasadzenia przynajmniej jednego nowego zielonego odpowiednika.

Żabka zrezygnowała również z dodawania do dań gotowych plastikowych sztućców, a także słomek do napojów.

Sieć zapowiada, że będzie systematycznie wprowadzać na opakowaniach marki własnej oznaczenia, które będą informować jak właściwie i odpowiedzialnie segregować zużyte opakowania po produktach.

źródło zdjęcia głównego: pexels.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak wybrać idealne dodatki do wesela, które zrobią wrażenie na gościach?
Jak wybrać idealne dodatki do wesela, które zrobią wrażenie na gościach?
Odkryj unikalne sposoby na wyróżnienie Twojego wesela poprzez detale i akcesoria, które zaskoczą i zachwycą gości.
Jak efektownie odmienić wnętrza hotelowe za pomocą dekoracji ściennej?
Jak efektownie odmienić wnętrza hotelowe za pomocą dekoracji ściennej?
Poznaj inspirujące metody na odświeżenie wnętrz hotelowych z wykorzystaniem unikalnej dekoracji ściennej. Stwórz przystań pełną komfortu dla swoich gości.
Personalizacja bidonów jako efektywna strategia promocyjna dla firm z branży fitness
Personalizacja bidonów jako efektywna strategia promocyjna dla firm z branży fitness
Odkryj, jak personalizacja bidonów może stać się skuteczną strategią promocyjną dla twojego biznesu fitness. Dowiedz się, jak ten unikalny sposób reklamy może przyciągnąć klientów i zwiększyć rozpoznawalność marki.
Ostatnie wpisy