Za które produkty przepłacamy najczęściej?

Za które produkty przepłacamy najczęściej?
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Dość często przepłacamy za kupione produkty i to bez zagłębiania się w szczegóły ich produkcji. Dobrze, gdyby jeszcze było to uzasadnione wysoką jakością, ale niestety, zwykle jest wręcz odwrotnie.

Wiele produktów, które nieświadomie i z przyzwyczajenia wrzucamy do koszyka, można łatwo zastąpić innymi, które mamy w zasięgu ręki, wyświadczając tym samym przysługę zarówno naszemu zdrowiu, jak i portfelowi. Za co więc najczęściej przepłacamy?

Butelkowana woda pitna

Za nie tak niską cenę niemal codziennie kupujemy wodę w plastikowych lub (droższych) szklanych butelkach. Marketingowcy przekonali nas, że taka woda znacznie przewyższa jakością zwykłą kranówkę. W rzeczywistości jednak płacimy za opakowanie i pewne związane z nim wyobrażenie, a sam płyn czasami nie różni się niczym od tego, co znajdziemy w domowym kranie. Dużo lepszym rozwiązaniem jest więc zainwestowanie w filtr – oszczędność będzie widoczna już w skali miesiąca. Z pewnością będzie to korzystne także dla środowiska, bo kupując butelkowaną wodę znacząco przyczyniamy się do produkcji odpadów plastikowych.

Jeśli jednak nadal upierasz się przy kupowaniu wody w sklepie, wybieraj te większe objętościowo – im mniejsza butelka, tym wyższa cena za litr.

Kawa w kawiarni

Cena kubka kawy z kawiarni jest porównywalna z ceną 100-gramowej paczki jakościowych ziaren. Nadal jednak wolimy wypić kawę na mieście niż w domu, bo kuszą nas warianty smakowe i różnego rodzaju dodatki. W ten sposób zaspokajamy też potrzeby socjalne. Faktem jednak jest, że za tę przyjemność płacimy o wiele za dużo.

Chipsy

Standardowe chipsy ziemniaczane to tylko garść przypraw, aromatów, tłuszczu, soli i ziemniaków. Koszt wyprodukowania jednego opakowania jest naprawdę niski, ale przekąska na sklepowych pułkach potrafi zaskoczyć ceną. Dodatkowo tym, którzy przestrzegają zasad zdrowego odżywiania, producenci oferują „zdrową” alternatywę – chipsy z marchwi i innych warzyw. Te są jeszcze droższe. A o tym, że przepłacamy, łatwo się przekonać, samodzielnie przygotowując chipsy w domu – będą o wiele tańsze, a przy tym smaczniejsze i zdrowsze.

Sól

Kupujący chętnie sięgają po „zdrowe” i droższe alternatywy dla zwykłej soli: hawajską, himalajską, czarną czy różową. Taka sól zawiera co prawda pożyteczne substancje, ale ich proporcje są znikome i nie będą miały żadnego wpływu na nasze zdrowie. Oznacza to więc, że płacimy więcej za znikome lub żadne korzyści. Lepiej kupić zwykłą, niedrogą sól, a zaoszczędzone pieniądze wydać na coś naprawdę przydatnego.

Produkty „naturalne” i „bio”

Według badań coraz więcej konsumentów zwraca uwagę na to, czy produkty są przyjazne dla środowiska. Niestety, producenci żywności często to wykorzystują, dodając na opakowaniach stosowną informację i grafikę jedynie przypominającą ekologiczny certyfikat. W rzeczywistości produkt niewiele ma wspólnego z „eko” czy „bio”, ale nieświadomy klient jest gotowy zapłacić za niego dużo więcej.

Pakowane warzywa i owoce

Produkty, które ktoś już dokładnie zważył, pokroił i pięknie zapakował, zawsze będą kosztować więcej niż te prezentowane luzem. Choć takie warzywa czy owoce wyglądają bardzo atrakcyjnie, nie warto płacić za nie więcej niż połowę ich ceny.

Markowe ubrania i buty

To żaden sekret: kupując markowe przedmioty płaci się za nazwę, za kosztowną reklamę, za wynajem najlepszego lokalu na butiki i tak dalej. Jeśli chodzi o koszty wyprodukowania odzieży i butów, to znane marki bardzo często wykorzystują tanią siłę roboczą i materiały przeciętnej jakości. W rzeczywistości takie ubrania nie różnią się bardzo od tego, co oferują supermarkety czy targi.

Zdjęcie główne: Alexander Mils/pexels.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Czy warto zainwestować w reklamy na billboardach?
Czy warto zainwestować w reklamy na billboardach?
To pytanie, które wielu przedsiębiorców zadaje sobie na etapie planowania swoich działań marketingowych. Reklamy na billboardach to jedna z form outdoor advertisingu, która ma na celu dotarcie do szerokiego grona odbiorców, zwłaszcza w przestrzeni miejskiej.
Jakie działania firmy warto przenieść online?
Jakie działania firmy warto przenieść online?
Dzisiejszy świat funkcjonuje przede wszystkim online, dlatego należy iść z duchem czasu i przenieść do Internetu również swój biznes. Zobacz, jakie działania w firmie warto przenieść do Sieci.
Infinite SFA – skuteczne wsparcie sprzedaży
Infinite SFA – skuteczne wsparcie sprzedaży
Poznaj Infinite SFA, czyli system dostosowany do Twoich potrzeb biznesowych w obszarze sprzedaży.
Ostatnie wpisy