UNICEF w hiszpańskiej kampanii zwraca uwagę na kwestię karmienia piersią w miejscu publicznym

UNICEF w hiszpańskiej kampanii zwraca uwagę na kwestię karmienia piersią w miejscu publicznym
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Karmienie piersią w miejscach publicznych to temat kontrowersyjny i, jak widać, nie tylko w Polsce wywołuje duże emocje.

Wiele osób nadal oburza karmienie piersią w restauracjach czy w parkach, jakby był to czyn obrzydliwy i moralnie wątpliwy. Takie osoby są gotowe zrobić awanturę karmiącej mamie, napiętnować ją w sieci, a nawet jej naubliżać, zapominając, że macierzyństwo to dar, a karmienie piersią to naturalne prawo każdej mamy.

Prawo do karmienia piersią

UNICEF postanowił zorganizować kampanię na rzecz budowania świadomości o problemie, który dotyka wielu kobiet na całym świecie. Plakat akcji przedstawia dwie kabiny w toalecie publicznej – w jednej mężczyzna je obiad, w drugiej kobieta karmi dziecko piersią. Podpis – „Skoro ty nie jesz swojego obiadu w toalecie, dlaczego dziecko miałoby to robić” – daje do myślenia. Dlaczego chcemy, by mamy wstydziły się tego, co powinno być dla nich piękne?

Organizowanie takich kampanii jak „Koniec zabawy w chowanego” (edycja w 2018 i 2019), które edukowałyby Polaków w tej kwestii i pomagały mamom egzekwować jedno z ich podstawowych praw, jest bardzo istotne. Wielu ludzi nie wie też, że coraz więcej dzieci na świecie nie jest w ogóle karmionych piersią. To znacząco wpływa na pogorszenie zdrowia i rozwoju takich maluchów. Społeczeństwo musi zmienić swoje podejście. Jeśli mama decyduje się na karmienie piersią, to powinna być wspierana, nie napiętnowana.

Zdj. główne: Helena Lopes/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

1 × 3 =

Rekomendowane
Jak wykorzystać termiczne kubki reklamowe do budowania wizerunku marki
Jak wykorzystać termiczne kubki reklamowe do budowania wizerunku marki
Odkryj, jak termiczne kubki reklamowe mogą pomóc w budowaniu pozytywnego wizerunku Twojej marki, poprzez strategie promocyjne i działania związane z brandingiem.
Żywność BIO bez chemii? Nie do końca…
Żywność BIO bez chemii? Nie do końca…
Bio? Eko? Rozwiewamy kilka mitów dotyczących „zielonej" żywności!
Naczynia jednorazowe ekologiczne i ich zalety! Wspólnie możemy zadbać o planetę
Naczynia jednorazowe ekologiczne i ich zalety! Wspólnie możemy zadbać o planetę
W tym artykule przyjrzymy się naczyniom jednorazowym ekologicznym i ich zaletom, a także sposobom, w jakie możemy wspólnie zadbać o naszą planetę.
Ostatnie wpisy