Pinterest zbanował reklamy związane z odchudzaniem

Pinterest zbanował reklamy związane z odchudzaniem
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Platforma ogłosiła niedawno zmianę zasad reklamowania. Chodzi o reklamy związane z odchudzaniem, np. produktów odchudzających.

Pinterest wyszedł z założenia, że tego typu reklamy nie są obojętne dla samopoczucia konsumentów. Tym samym, rezygnując z nich, platforma ma stać się jeszcze bardziej komfortowym miejscem dla użytkowników.

Poza środkami wspomagającymi utratę wagi, Pinterest zrezygnował też z innych reklam, m.in z tych, w których pojawiają się mocno wyretuszowane zdjęcia bądź krytykujących jakikolwiek rodzaj sylwetki.

Kobieta na siłowni z metrem
(fot. boonchai wedmakawand / Moment / Getty Images)

W trosce o psychikę

To nie pierwsze ograniczenia reklamowe ze strony Pinteresta – wcześniej platforma wykluczyła również reklamy tabletek czy suplementów hamujących apetyt, a także zabiegów liposukcji. Zmiany w zasadach reklamowych Pinterest argumentuje troską o ludzką psychikę, która stale bombardowana jest nierealnym wizerunkiem celebrytów i poddawana nieustannej presji związanej z wyglądem zewnętrznym.

Dodatkowo Pinterest zaproponował hasztag #pinterestwellbeing, pod którym można publikować treści związane z dbaniem o swój nastrój i spojrzeniem na siebie w mniej krytyczny sposób.

Sprawdź również: Lalki z Zespołem Downa. Hiszpańska firma uczy dzieci różnorodności

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Afera w Dino. Pracownica zwolniona przez… truskawki?
Afera w Dino. Pracownica zwolniona przez… truskawki?
Czy można po 11 latach stracić pracę przez garść truskawek? Pani Halina z Krzemieniewa dowiedziała się, że tak.
Adoptuj sóweczkę, czyli pomysł na ciekawe wsparcie WWF
Adoptuj sóweczkę, czyli pomysł na ciekawe wsparcie WWF
Chcesz pomóc przyrodzie? Przeczytaj o nietypowej akcji WWF.
Tłumaczenia konsekutywne – kluczem w relacjach biznesowych
Tłumaczenia konsekutywne – kluczem w relacjach biznesowych
W obecnym świecie, międzynarodowa współpraca biznesowa stała się głównym źródłem dochodu, satysfakcji i rozwoju biznesowego niemal wszystkich przedsiębiorstw.
Ostatnie wpisy