Naprawa sprzętu na gwarancji. Ile powinna trwać?

Naprawa sprzętu na gwarancji. Ile powinna trwać?
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Jeśli nasz sprzęt jest objęty gwarancją, wszystkie jej warunki oraz terminy powinny zostać określone w dokumencie gwarancyjnym. Jeśli takie informacje nie zostały zawarte, wtedy polegamy na zapisach Kodeksu Cywilnego.

Gwarancja jest tak naprawdę dobrą wolą producenta. Może nam jej w ogóle nie udzielić, może udzielić na czas kilku miesięcy, a jeśli informacja o długości gwarancji nie jest zawarta w dokumencie gwarancyjnym, wtedy według Kodeksu Cywilnego trwa ona dwa lata.

Jaki jest czas naprawy?

Według zapisu art. 580 Kodeksu Cywilnego „Gwarant jest obowiązany wykonać swoje obowiązki w terminie określonym w treści oświadczenia gwarancyjnego, a gdy go nie określono – niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 14 dni, licząc od dnia dostarczenia rzeczy przez uprawnionego z gwarancji”.

Zatem interpretując powyższy zapis, wszystkie informacje powinny zostać umieszczone w dokumencie gwarancyjnym, a jeśli taka informacja nie została zawarta, wtedy gwarant ma 14 dni na naprawdę sprzętu od momentu, kiedy uszkodzony towar został do niego dostarczony.

Co w wypadku, kiedy termin naprawy został niedotrzymany?

Co ciekawe, nie ma uregulowanych prawnie przepisów dotyczących sankcji w przypadku niedotrzymania terminu naprawy. W takiej sytuacji konsument oczywiście może domagać się odszkodowania, niestety tego typu sprawy mogą długo trwać oraz okazać się nieopłacalne ze względu na wysokie koszty rozprawy.

Sprzęt naprawiony – co dalej?

Jeśli nasz sprzęt został naprawiony przez gwaranta, wtedy jego obowiązkiem jest dostarczenie danej rzeczy (bądź przekazanie nowej) do miejsca, w którym dokonano zakupu, jednocześnie udzielając gwarancji. Jeśli przedmiot gwarancji po drodze ulegnie uszkodzeniu, odpowiedzialność wciąż spoczywa na udzielającym gwarancji.

Zdjęcie główne: Free-Photos/pixabay.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Infinite SFA – skuteczne wsparcie sprzedaży
Infinite SFA – skuteczne wsparcie sprzedaży
Poznaj Infinite SFA, czyli system dostosowany do Twoich potrzeb biznesowych w obszarze sprzedaży.
Mrożenie żywności – sprawdź, dlaczego warto
Mrożenie żywności – sprawdź, dlaczego warto
Nie masz pewności, czy mrożenie żywności jest bezpieczne dla zdrowia? Znaleźliśmy dla Ciebie odpowiedź!
Współpraca z agencją brandingową. Dlaczego to się opłaca?
Współpraca z agencją brandingową. Dlaczego to się opłaca?
Głównym zadaniem agencji brandingowej jest projektowanie koncepcji marki oraz planowanie procesu jej aktywizacji.
Ostatnie wpisy