Pandemia to nie najlepszy czas, by oblizywać palce, dlatego KFC po 64 latach zmieniła swój najbardziej rozpoznawalny slogan – It’s Finger licking Good.
Po tym, jak wiele osób skrytykowało reklamę, w której ludzie lizali palce, znana sieć fast foodów postanowiła zmienić swoje główne hasło i skróciła je do „It’d Good”. Jednak na tym nie koniec.
Firma postanowiła pójść dalej i dostrzegła w całej sytuacji przestrzeń na kolejne posunięcie marketingowe. W nowym spocie reklamowych KFC prezentuje różne obrazy, w tym reklamy zewnętrzne i kilka ujęć niesławnego wiadra z kurczakiem, na których slogan jest zapikselowany w kontrowersyjnych miejscach „finger licking”.
Spot kończy się informacją: „To, co zawsze mówimy. Zignoruj to. Na razie”. Można z tego wnioskować, że zmiana w sloganie jest jedynie tymczasowa.
Na ciekawy krok zdecydowały się brytyjskie i irlandzkie oddziały KFC. Tutaj fani mogli zaproponować swoje slogany i głosować na ulubione. Zwycięskie hasła odpowiednio (z nazwami profili autorów) pojawiły się na nowych plakatach i citylightach, np. „It’s forking good”, „It’s better than your Grandma’s good” czy „it’s make you forget about 2020 good”.
Zdjęcie główne: Aleks Dorohovich/unsplash.com