Masz fotowoltaikę? Już na niej nie zarobisz!

Masz fotowoltaikę? Już na niej nie zarobisz!
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

W ostatnich latach wiele osób zdecydowało się na założenie fotowoltaiki. To z jednej strony ekologiczne, a z drugiej opłacalne rozwiązanie – nic więc dziwnego, że szybko zyskało na popularności. Kusiły również liczne dopłaty czy dotacje państwowe oraz możliwość zarobku na nadwyżkach wyprodukowanego prądu. Teraz jednak wszystko ma ulec zmianie.

Zmianom ulegnie przede wszystkim system rozliczania nadwyżek prądu. Aktualnie taka nadwyżka jest oddawana do sieci, jednak jej „producent”, czyli właściciel gospodarstwa domowego, może bezpłatnie odebrać do 80% wyprodukowanej przez siebie energii wtedy, gdy panele produkują jej niewystarczająco (np. w miesiącach jesiennych i zimowych). Taki układ nie był jednak korzystny dla sprzedawców prądu, którzy byli obciążeni kosztami przesyłu nadprogramowej energii do sieci.

Fotowoltaika – zmiany w przepisach

Przy kupnie paneli, które wejdą na rynek już w przyszłym roku, nadwyżki będą sprzedawane firmom handlującym prądem – jest to ważne w kontekście dostosowania się do przepisów unijnych. Stawka za taką energię ma być równa minimum średniej stawce sprzedaży prądu w ciągu ostatnich 3 miesięcy (aktualnie jest to 256,22 zł/MWh). Problem pojawi się jednak wtedy, gdy właścicielowi paneli nie wystarczy wyprodukowanej energii – wówczas będzie on musiał zakupić ją samodzielnie po cenie rynkowej, która nie będzie dla niego zbyt atrakcyjna (biorąc pod uwagę stawkę, za jaką będzie sprzedawał swoje nadwyżki). Krótko mówiąc: sprzeda taniej, kupi drożej.

Nowy system obowiązywać będzie od 1 stycznia przyszłego roku. Jak w praktyce wpłynie na chęć inwestowania w fotowoltaikę, pokaże czas.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

jedenaście + 3 =

Rekomendowane
Właściwości i zalety druku offsetowego
Właściwości i zalety druku offsetowego
Druk offsetowy jest w tej chwili klasyką na rynku drukarskim, która zasługuje na więcej uwagi. Co to jest? Jakie ma zalety? I najważniejsze – czy jest to rozwiązanie, które będzie dla Ciebie opłacalne?
Personalizacja bidonów jako efektywna strategia promocyjna dla firm z branży fitness
Personalizacja bidonów jako efektywna strategia promocyjna dla firm z branży fitness
Odkryj, jak personalizacja bidonów może stać się skuteczną strategią promocyjną dla twojego biznesu fitness. Dowiedz się, jak ten unikalny sposób reklamy może przyciągnąć klientów i zwiększyć rozpoznawalność marki.
Mrożenie żywności – sprawdź, dlaczego warto
Mrożenie żywności – sprawdź, dlaczego warto
Nie masz pewności, czy mrożenie żywności jest bezpieczne dla zdrowia? Znaleźliśmy dla Ciebie odpowiedź!
Ostatnie wpisy