Od teraz w sklepach sieci Żabka nie znajdziesz jednorazowych, plastikowych reklamówek. Sieć wycofała również plastikowe wieczka do kubków na kawę. Zastąpiły je biodegradowalne, papierowe odpowiedniki. Jak zapowiada Żabka, dzięki takim działaniom sieć razem z klientami zredukuje zużycie plastiku aż o 1000 ton rocznie.
Żabka dzięki takim działaniom chce wśród swoich klientów promować proekologiczne nawyki. W związku z tym sieć handlowa promuje odpowiedzialne zakupy, a także zachęca do przychodzenia po produkty z własnymi torbami, najlepiej materiałowymi.
Klienci są coraz bardziej świadomi ekologii i dbania o środowisko. Jak wskazują statystyki, tylko do 1 na 20 zrobionych w Żabce zakupów klienci dokupują torbę. Co z resztą? Pozostałe 95% używa własnych, przeważnie materiałowych toreb lub zabiera produkty do ręki.
Eliminując ze sklepów jednorazowe materiały plastikowe, Żabka wspólnie z klientami ma zamiar zredukować zużycie plastiku aż o 1000 ton rocznie. To kolejny krok wykonany przez firmę, który ma na celu wsparcie środowiska i rozwijanie koncepcji małych wielkich kroków, które mają wpływ na otoczenie.
– Zanieczyszczenie tworzywami sztucznymi to jedno z największych wyzwań współczesnego świata. Obsługując dziennie ok. 2,5 mln klientów mamy świadomość naszej roli wobec ograniczania plastiku w naszej sieci i zachęcania klientów do dokonywania świadomych wyborów, dobrych dla naszej planety. Dlatego zdecydowaliśmy się na wycofanie zbędnych materiałów z tworzyw sztucznych i zastąpiliśmy je biodegradowalnymi odpowiednikami – mówi Tomasz Suchański, Prezes Zarządu, CEO Grupy Żabka.
Redukcja plastiku to jedno z najistotniejszych założeń odpowiedzialności społecznej Żabki w obszarze ekologii. W związku z tym sieć obecnie przykłada dużo wagi, aby opakowania produktów marki własnej powstawały z recyklingu oraz z produktów przyjaznych środowisku. Mowa tutaj o takich markach ja: Foodini, Wycisk, S! i OD NOWA – tutaj butelki pochodzą w 100% z recyklingu, czyli z tak zwanego rPET.
Z danych podanych przez sieć Żabka, statystyczny Polak zużywa rocznie średnio 490 torebek plastikowych, czyli z tworzywa sztucznego. Materiały papierowe nie wpływają tak negatywnie na środowisko jak wspomniane plastikowe woreczki, ponieważ ich rozkład następuje w przeciągu kilku tygodniu. Natomiast w przypadku tzw. foliówek rozkład trwa około 400 lat.
Papier, który użyty jest do produkcji toreb dostępnych w Żabce pochodzi z odnawialnych źródeł, a jednocześnie oznaczony jest certyfikatem FSC – jest on gwarancją odpowiedzialnej gospodarki leśnej. Co to oznacza w praktyce? Producenci stosują najnowsze technologie, minimalizując przy tym ilość zużytej wody w czasie produkcji, a każde ścięte drzewo zobowiązuje do zasadzenia przynajmniej jednego nowego zielonego odpowiednika.
Żabka zrezygnowała również z dodawania do dań gotowych plastikowych sztućców, a także słomek do napojów.
Sieć zapowiada, że będzie systematycznie wprowadzać na opakowaniach marki własnej oznaczenia, które będą informować jak właściwie i odpowiedzialnie segregować zużyte opakowania po produktach.
źródło zdjęcia głównego: pexels.com