Co otrzymamy z połączenia światowego specjalisty w dziedzinie kolorów z marką produktów do higieny intymnej? Nowy odcień czerwieni inspirowany miesiączką.
Instytut Koloru Pantone we współpracy ze szwedzką firmą INTIMINA wprowadził nowy kolor do swojej skali kolorystycznej PMS (Pantone Maching System). Nowa barwa otrzymała nazwę „Period”, czyli „miesiączka/okres”.
(źródło: facebook.com)
Inicjatywa wpisuje się w większą kampanię firmy INTIMINA „Seen+Heard”, która ma na celu zwalczanie problemu tabuizacji okresu i zaproszenie wszystkich do otwartej oraz nieskrępowanej rozmowy na temat, który dziś jeszcze budzi obrzydzenie i wstyd.
Okresowy odcień czerwieni, w założeniu twórców, ma być „dynamiczny”, „energetyzujący” i „żądny przygód”. To kolor, który ma zachęcać osoby miesiączkujące do tego, by celebrowały swój okres i były dumne z tego, kim są.
Kolor „Period” wzbudził wiele kontrowersji, co doskonale pokazuje, jak bardzo społeczeństwa potrzebują podobnych akcji, które zmienią przestarzały i oparty na stereotypach sposób postrzegania miesiączki.
Zdj. główne: Christina Rumpf/unsplash.com