Artykuł sponsorowany
Spójny wizerunek marki to jeden z filarów jej istnienia i funkcjonowania. Dowiedz się więc, czym dokładnie jest owa spójność oraz jak ją skutecznie zachować we wszystkich działaniach zarówno wizerunkowych, jak i marketingowych.
Wizerunek to jeden z ważniejszych elementów marki. Jest to bowiem swego rodzaju system, który służy do identyfikacji oraz pozwala na odbiór marki nie tylko przez klientów, ale także przez otoczenie, partnerów, czy konkurencję. Dlatego też ważne jest, aby wizerunek był spójny i harmonijny, ponieważ marki, które charakteryzują się właśnie takim wizerunkiem, są często identyfikowane przez odbiorców nawet w sposób podświadomy. Co więc zrobić, aby to osiągnąć? O spójność wizerunkową należy zadbać już na samym początku tworzenia marki. Postaraj się, aby podstawowe elementy brandu, na przykład nazwa, claim, slogany, czy logo współgrały ze sobą oraz tworzyły spójną całość. Już sama kolorystyka i dobór fontów mogą wiele zdziałać. Spójność wizerunku to również powielanie tych samych elementów graficznych w różnych kontekstach. Powinno mieć to odzwierciedlenie chociażby w działaniach takich jak prowadzenie kampanii reklamowych, czy projektowanie opakowań.
Szukanie swojego wizerunku często wymaga czasu i sporego zaangażowania. Co więc zrobić, aby znaleźć wizerunek Twojej marki? Zacznij przede wszystkim od określenia grupy docelowej. Zastanów się, do kogo marka jest skierowana oraz w jaki sposób utożsamia się ze swoimi odbiorcami. Sprecyzowana grupa docelowa potrafi naprawdę sporo powiedzieć Ci o branadzie. Możesz również zastanowić się, kim byłaby Twoja marka jako człowiek. Humanizacja marki pozwoli Ci jeszcze dokładniej określić jej cechy oraz wartości, jakimi się kieruje, a co za tym idzie, stworzyć jej wizerunek.
Obecnie w działaniach wizerunkowych i marketingowych sporą rolę odgrywają media społecznościowe. Dlatego też tak ważne jest, aby również tutaj zadbać o spójny wizerunek i harmonijny content. Jak to zrobić? Zacznij od podstawowych kroków takich jak takie same lub mocno zbliżone zdjęcia profilowe, bannery, czyli inaczej obrazy w tle, formaty filmów, kolorystyka oraz elementy dźwiękowe na wszystkich profilach marki w różnych mediach. Dzięki temu odbiorcy będą postrzegać markę jako spójną, nawet jeśli treści publikowane na każdym z profili w social mediach znacząco się od siebie różnią. Jeśli zależy Ci na profesjonalnej obsłudze mediów społecznościowych Twojej marki, koniecznie zapoznaj się z ofertą https://mrpost.pl/oferta-i-cennik/.
Zdj. główne: Slidebean/unsplash.com