Nowy lepszy CSR! Czyli co kryje skrót ESG?

Działania CSR
Nowy lepszy CSR! Czyli co kryje skrót ESG?
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu jest wdrażana w niektórych przedsiębiorstwach już od dawna. Pozostałe firmy również powinny się nią zainteresować, tym bardziej że przedsiębiorcom będzie się stawiać dodatkowe wymagania, aby wykazali, że swoimi działaniami nie szkodzą lokalnemu środowisku.

Skrót CSR możemy coraz częściej spotkać w mediach i literaturze branżowej. Z języka angielskiego Corporate Social Responsibility oznacza społeczną odpowiedzialność biznesu. Jest to strategia zarządzania zakładająca, że marki dobrowolnie uwzględniają w swoich planach i strategiach działania społeczne, które mają na względzie dobro lokalnej społeczności i środowiska. Dzięki takiej koncepcji biznes przyczynia się do kształtowania odpowiednich warunków dla zrównoważonego rozwoju społecznego i gospodarczego.

CSR wskazuje, że w prowadzeniu biznesu istotne jest branie pod uwagę relacji z otoczeniem, tak aby podejmowane decyzje i działania nie wywierały negatywnego wpływu na społeczeństwo i środowisko. Znaczenie ma tu odpowiedzialność przedsiębiorstwa, a także jego przejrzyste i etyczne postępowanie oraz możliwość weryfikacji działań.

Narzędzia realizacji odpowiedzialnego biznesu

Koncepcję odpowiedzialnego biznesu można realizować na różne sposoby. Najczęściej wykorzystuje się:

  • kampanie społeczne – działania ukierunkowane na zmianę postaw lub zachowań, najczęściej przy wykorzystaniu mediów społecznościowych;
  • marketing zaangażowany społecznie – uwzględnia potrzeby społeczne i cele marketingowe;
  • programy etyczne dla pracowników – integrują pracowników firmy;
  • ograniczanie emisji odpadów i zanieczyszczeń – optymalizacja procesów produkcji;
  • ekoznakowanie – umieszczanie na opakowaniach i etykietach produktów informacji z zakresu ekologicznej bądź społecznej odpowiedzialności;
  • wolontariat pracowniczy – wspieranie organizacji pozarządowych i wykonywanie prac na rzecz potrzebujących.

Jakie korzyści przynosi prowadzenie odpowiedzialnego biznesu?

Korzyści wynikające z prowadzenia odpowiedzialnego biznesu powinno się rozpatrywać w perspektywie długofalowej. Z pewnością warto wskazać:

  • kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy wśród pracowników i odbiorców, na przykład potencjalnych klientów,
  • wzrost zainteresowania inwestorów,
  • poprawę relacji ze społecznością i władzami lokalnymi,
  • zwiększanie lojalności konsumentów i interesariuszy,
  • zdobycie przewagi konkurencyjnej.

ESG – działania rozszerzone

W obliczu rosnącego kryzysu klimatycznego działania CSR czasami okazują się niewystarczające. Opracowano więc rozszerzoną koncepcję skrótowo nazywaną ESG od angielskich określeń:

  • environmental (środowisko),
  • social responsibility (odpowiedzialność społeczna),
  • corporate governance (ład korporacyjny).

Nazwa koncepcji wskazuje, na co firma musi zwracać uwagę, jeśli chce zdobywać zaufanie kolejnych inwestorów i klientów. Pokazuje to, jak dużą rolę obecnie odgrywa polityka zrównoważonego rozwoju. Plany związane z ESG są istotnym czynnikiem branym pod uwagę podczas podejmowania decyzji biznesowych w wielu firmach na całym świecie. Inwestorzy coraz częściej decydują się na współpracę z tymi przedsiębiorstwami, które hołdują wyznawanym przez nie wartościom, co udowadniają poprzez szereg społecznych działań.

Zdj. główne: mwitt1337/pixabay.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Lubisz kawę? Sprawdź, czy nie szkodzisz środowisku
Lubisz kawę? Sprawdź, czy nie szkodzisz środowisku
Na co powinien zwrócić uwagę świadomy konsument kawy? Krótki poradnik dla kawoszy.
Jak space branding wpływa na jakość życia i dobrostan?
Jak space branding wpływa na jakość życia i dobrostan?
Dowiedz się, jak strategiczne podejście do space brandingu może wpływać na poprawę jakości życia i dobrostanu. Odkryj korzyści płynące z harmonii pomiędzy przemyślaną przestrzenią a jej użytkownikami.
Jak wykorzystać retargeting w kampaniach reklamowych?
Jak wykorzystać retargeting w kampaniach reklamowych?
Retargeting to jedna z najskuteczniejszych metod reklamy online. Dzięki niemu można dotrzeć do osób, które wcześniej były zainteresowane naszą ofertą, ale nie dokonały zakupu. W tym artykule omówimy, czym jest retargeting i jak można go skutecznie wykorzystać w kampaniach reklamowych. Poznajmy sposoby na zwiększenie skuteczności reklamy i osiągnięcie lepszych wyników!
Ostatnie wpisy