Działania CSR

KFC z nowym sloganem. Zmianę wymusiła pandemia

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Pandemia to nie najlepszy czas, by oblizywać palce, dlatego KFC po 64 latach zmieniła swój najbardziej rozpoznawalny slogan – It’s Finger licking Good.

Po tym, jak wiele osób skrytykowało reklamę, w której ludzie lizali palce, znana sieć fast foodów postanowiła zmienić swoje główne hasło i skróciła je do „It’d Good”. Jednak na tym nie koniec.

Oblizujesz na własną odpowiedzialność

Firma postanowiła pójść dalej i dostrzegła w całej sytuacji przestrzeń na kolejne posunięcie marketingowe. W nowym spocie reklamowych KFC prezentuje różne obrazy, w tym reklamy zewnętrzne i kilka ujęć niesławnego wiadra z kurczakiem, na których slogan jest zapikselowany w kontrowersyjnych miejscach „finger licking”. 

Spot kończy się informacją: „To, co zawsze mówimy. Zignoruj to. Na razie”. Można z tego wnioskować, że zmiana w sloganie jest jedynie tymczasowa.

Na ciekawy krok zdecydowały się brytyjskie i irlandzkie oddziały KFC. Tutaj fani mogli zaproponować swoje slogany i głosować na ulubione. Zwycięskie hasła odpowiednio (z nazwami profili autorów) pojawiły się na nowych plakatach i citylightach, np. „It’s forking good”, „It’s better than your Grandma’s good” czy „it’s make you forget about 2020 good”.

Zdjęcie główne: Aleks Dorohovich/unsplash.com

Z zawodu tłumaczka i copywriterka, prywatnie właścicielka domowej dżungli i dwóch kanapowych tygrysów. Typ osoby, która z uwagą czyta etykiety i drobne druczki, nie tylko po to, żeby znaleźć w nich błędy językowe. Lubi po prostu wiedzieć, co je, co pije i co kupuje. Eko rozwiązania i trendy to jej żywioł, a gdyby mogła zamieszkałaby w lesie z dala od ludzi.
Klaudia Kostyra
Polecane artykuły
Działania CSR

Co brać pod uwagę przy rozpoczęciu działalności e-commerce?

Działalności e-commerce są obecnie niezwykle lukratywnym modelem biznesowym. Dowiedz się więc, o czym pamiętać przy rozpoczęciu takiej właśnie działalności.
Czytaj Więcej
Działania CSR

Zaimki osobowe na Instagramie? Już wkrótce możesz je wybrać!

Zobacz, jak nowa opcja na Instagramie ma ułatwić użytkownikom mówienie o swojej tożsamości płciowej.
Czytaj Więcej
Działania CSR

Planowanie kampanii reklamowej – co brać pod uwagę?

Dobra kampania to przede wszystkim precyzyjnie zaplanowana kampania. Podpowiadamy więc, co musisz wziąć pod uwagę, aby Twoja kampania reklamowa taka właśnie była.
Czytaj Więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *