Czy w dobie internetu reklama outdoorowa ma sens?

Czy w dobie internetu reklama outdoorowa ma sens?
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Reklamy zewnętrzne pozwalają na szybkie docieranie do szerokiego grona odbiorców. Często działają skuteczniej niż reklamy umieszczone w internecie, bo nie muszą walczyć o uwagę konsumenta z wieloma innymi powiadomieniami i komunikatami. Dowiedz się, jak atrakcyjnie promować swoją markę przy pomocy reklamy outdoorowej.

Dlaczego warto inwestować w reklamę zewnętrzną?

Reklama outdoorowa może obejmować m.in. billboardy, banery reklamowe, plakaty, panele citylight, balony oraz namioty reklamowe. Najlepiej oddziałuje, jeśli jest umieszczona w atrakcyjnych punktach komunikacyjnych. Lokalizacje, takie jak popularne skrzyżowania czy środki komunikacji publicznej, gwarantują codzienną ekspozycję reklamy na tysiące spojrzeń. Jednak najbardziej zatłoczone miejsca nie zawsze będą najlepsze do promowania treści. Czasem lepiej wybrać lokalizacje, w których zwykle przebywa docelowy odbiorca naszej marki – mający określoną świadomość konsumencką i przyzwyczajenia. Komunikat reklamowy warto adresować do konkretnej grupy odbiorczej.

Jaką lokalizację i formę reklamy wybrać?

Efektywną formą emitowania reklam i informacji są zewnętrzne, płaskie ekrany infoscreen, które zwykle znajdują się na peronach i przystankach. Ekrany reklamowe mniejszego formatu sprawdzają się również w budynkach m.in. uczelni wyższych. Ustalenie docelowej grupy odbiorczej pomoże Ci w efektywnym wyborze medium reklamowego i lokalizacji reklamy. Jeśli odbiorcami Twojego produktu albo potencjalnymi pracownikami Twojej firmy są studenci, dobrym pomysłem może być reklama na uczelniach. Osoby uczące się są młodą, aktywną grupą o wysokim potencjale zakupowym, która jest przy tym podatna na nowe trendy i kampanie reklamowe. W przestrzeniach edukacyjnych mogą reklamować się rekruterzy, specjaliści do spraw marki oraz pracownicy. To także dobra okazja dla employer brandingu. Dużym atutem ekranów jest dynamiczny przekaz, który przykuwa uwagę bardziej niż standardowe papierowe plakaty.

Obecnie bardzo ciekawym sposobem na wyróżnienie się spośród konkurencji jest umieszczenie reklamy na paczkomatach. Według statystyk z paczkomatów dziennie odbiera i nadaje paczki ponad 500 tysięcy osób. Urządzenia działają całodobowo i gwarantują duże zasięgi, dzięki czemu mogą służyć jako doskonały nośnik reklamowy. Jeśli szukasz formy promocji, która pozwoli Ci dotrzeć do e-konsumenta i będzie łączyć reklamę multimedialną ze statyczną, to w tym celu dobrze sprawdzi się reklama inpost. Wszystkie paczkomaty są wyposażone w ekrany multimedialne, których użycie jest niezbędne do odebrania przesyłki. Osoby korzystające z panelu paczkomatu będą musiały obejrzeć reklamę, aby przejść do etapu odbioru przesyłki. Przekaz w formie wideo mogą dodatkowo wspierać reklamy graficzne umieszczone na froncie urządzenia. Wykorzystanie paczkomatu jako nośnika reklamowego umożliwia także opcję targetowania i geotargetowania.

Alternatywą dla wymienionych wcześniej rozwiązań mogą być angażujące spoty reklamowe. Pozwalają przekazać wiele treści w stosunkowo krótkim czasie, a do tego dają możliwość opowiedzenia historii, które wzbudzą emocje konsumenta. Video marketing może obejmować prezentację multimedialną, video prezentację rozbudowaną o plansze kontentowe albo spot reklamowy w formie filmu bądź animacji. Spot jest nowoczesną formą promocji marki, która jest łatwo przyswajalna, nie wymaga zaangażowania, a jednocześnie pozwala na budowanie trwałych relacji z klientem w oparciu o postacie występujące w wideo. Atrakcyjny spot reklamowy wpłynie na rozpoznawalność marki i spowoduje wzrost liczby klientów zainteresowanych oferowanymi usługami.

Zdj. główne: Yao Hu/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
T-Mobile w duchu zero waste
T-Mobile w duchu zero waste
T-Mobile oferuje nowy smartfon, w zamian za przyniesienie i oddanie w salonie starego telefonu. Jakie są warunki promocji?
Wykorzystanie nietypowych metek odzieżowych w budowaniu marki
Wykorzystanie nietypowych metek odzieżowych w budowaniu marki
Odkryj, jak efektywne wykorzystanie nietypowych metek odzieżowych może podkreślać unikalność Twojej marki i przyciągać nowych klientów.
Jak zachować spójność wizerunkową marki?
Jak zachować spójność wizerunkową marki?
Dowiedz się, czym jest spójność wizerunkowa marki oraz jak o nią zadbać w różnych działaniach.
Ostatnie wpisy