Wyższe ceny. Powód? Podatek cukrowy

Wyższe ceny. Powód? Podatek cukrowy
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Miłośnicy słodzonych napojów, w tym między innymi kultowej Coca-Coli, powinni przed nowym rokiem zaopatrzyć się w spore zapasy. Od stycznia obowiązywać nas bowiem będzie podatek cukrowy. Jak w rzeczywistości wpłynie on na nasze portfele? 

Podatek wchodzi w życie na podstawie przyjętej w lutym br. ustawy, którą przygotował ówczesny minister zdrowia. Wzrost cen ma być dla Polaków motywacją do ograniczenia spożycia cukru. Od 2021 roku płacimy zatem więcej za wszystkie słodzone napoje, bez względu na to, czy zawierają one cukier, czy inne substancje słodzące. To oznacza, że nawet miłośnicy napojów „zero” muszą liczyć się z podwyżkami.

Na celowniku także alkohol i kofeina

Puszka napoju Red Bull
(fot. Alexander Sinn, źródło: unsplash.com)

W górę pójdą także ceny tzw. małpek, czyli alkoholu sprzedawanego w małych butelkach. Sam sposób naliczania dodatkowych opłat jest dość złożony – ich wysokość uzależniona będzie od ilości substancji słodzącej znajdującej się w litrze napoju. Kwota powiększy się dodatkowo, jeżeli w produktach znajdzie się kofeina, guarana lub tauryna, co z kolei uderzy po kieszeni konsumentów tzw. energetyków.

Według Polskiej Federacji Producentów Żywności podatek cukrowy odczują nie tylko przedsiębiorcy, ale także branża gastronomiczna oraz zwykli konsumenci. Szacują, że jego wdrożenie spowoduje wzrost cen napojów nawet do 40%.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Czy wiesz ile mikroplastiku znajduje się w Twoim organizmie?
Czy wiesz ile mikroplastiku znajduje się w Twoim organizmie?
Mikroplastik w wodzie to zagrożenie dla środowiska, ekosystemu morskiego, a w konsekwencji dla ludzkiego zdrowia. Czy wiesz ile mikroplastiku dostaje się tygodniowo do organizmu?
Identyfikacja wizualna – czym jest?
Identyfikacja wizualna – czym jest?
Dowiedz się, czym dokładnie jest identyfikacja wizualna marki oraz dlaczego jest ona taka ważna w jej rozwoju.
Działania online i offline, które mogą wspomóc promowanie firmy
Działania online i offline, które mogą wspomóc promowanie firmy
Dobra kampania marketingowa lub wizerunkowa to taka, która łączy w sobie działania online z działaniami offline. Dowiedz się więc, jak zaprojektować taką kampanię.
Ostatnie wpisy