Planowanie finansów

Jakie opakowania wybrać dla firmy

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Opakowania stanowią wizytówkę firmy, a także pełnią znaczącą rolę w sprzedaży produktów. Efektywny branding coraz częściej sprawia, że marka odnosi szybki sukces rynkowy i na długo pozostaje w pamięci konsumentów. Przeczytaj, jakie opakowania sprawdzą się dla Twojej firmy. 

Ochrona produktu 

Do podstawowych funkcji każdego opakowania należy zabezpieczenie produktu przed zniszczeniem, przedłużenie jego trwałości i świeżości, a także w czytelny sposób komunikowanie marki producenta. Warto przemyśleć mechanizm otwierania i zamykania opakowania, aby było ono wygodne, szczelne i funkcjonalne, a przy tym gwarantowało bezpieczeństwo użytkownikom. Sprawdź akcesoria dostępne na stronie: http://folmat.pl/, aby dokładnie zabezpieczyć towary przygotowywane do transportu bądź magazynowania.

Przeciętny klient dokonuje decyzji zakupowej w bardzo krótkim czasie, dlatego ważne jest, żeby zawarty na opakowaniu przekaz był prosty i atrakcyjny. Warto zadbać również o to, aby wywoływał pozytywne emocje u potencjalnych nabywców i odpowiadał na potrzeby grupy docelowej.

Estetyka opakowania 

Liczne badania udowadniają, że konsumenci często podejmują decyzję o zakupie produktu pod wpływem emocji oraz jego estetyki. Opakowanie przestało pełnić już tylko funkcję ochronną, a w wielu przypadkach stało się nawet symbolem firmy i atrakcyjnym wizualnie dodatkiem do produktu. Z punktu widzenia marketingu opakowanie ma za zadanie identyfikować produkt na półce, reklamować towar, a także stać się nośnikiem brandu. Skuteczny branding można zaobserwować zwłaszcza w przemyśle spożywczym oraz kosmetycznym, gdzie wykorzystywane są energetyczne kolory, mające wzbudzać apetyt, stymulować układ nerwowy oraz wywoływać pozytywne skojarzenia. Pierwsze wrażenie odgrywa niezwykle istotną rolę w mechanizmach sprzedażowych, dlatego warto zadbać o nie tylko o wartość informacyjną opakowania, ale również o jego szatę graficzną i detale. Opakowania, takie jak te znajdujące się w ofercie firmy ABA: https://aba-poland.pl/, posiadają liczne certyfikaty i atesty potwierdzające wysoką jakość produktów. Dobrze zaplanowane opakowanie przekazuje komunikaty marketingowe dotyczące wartości i tożsamości marki, a także pozwala wyróżnić się jej spośród konkurencji. 

Wykorzystanie ekologicznych materiałów 

Warto, aby design produktów i ich opakowań, a także szata graficzna materiałów promocyjnych były spójne i wpisywały się w politykę firmy. Konsumenci chętniej wybierają marki wspierające środowisko naturalne. Jeśli możesz zrezygnować z plastiku na rzecz innych rozwiązań, to warto to zrobić. Na rynku jest dostępnych wiele alternatywnych rozwiązań z materiałów ekologicznych i biodegradowalnych.

Zdj. główne: Mediamodifier/unsplash.com

Magistrantka sztuki pisania. Marzy o tym, żeby wydać własną książkę. Interesuje się wpływem mediów społecznościowych na kształtowanie wizerunku.
Marta Marek
Polecane artykuły
Planowanie finansów

Na czym tracimy najwięcej pieniędzy i jak tego uniknąć?

Wydajesz za dużo pieniędzy? Przeczytaj, na czym i w jaki sposób możesz oszczędzić.
Czytaj Więcej
Planowanie finansów

Lista wydatków. Dlaczego warto ją tworzyć?

Chcesz mieć większą kontrolę nad domowym budżetem? Przeczytaj, jak tworzyć listę wydatków i jak zacząć oszczędzać.
Czytaj Więcej
EkonewsyPlanowanie finansów

Zalety fotowoltaiki

Zastanawiasz się, dlaczego tak wiele osób decyduje się na instalację fotowoltaiki? Przedstawiamy jej zalety, które mogły stać za tymi decyzjami.
Czytaj Więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *