Platforma ogłosiła niedawno zmianę zasad reklamowania. Chodzi o reklamy związane z odchudzaniem, np. produktów odchudzających.
Pinterest wyszedł z założenia, że tego typu reklamy nie są obojętne dla samopoczucia konsumentów. Tym samym, rezygnując z nich, platforma ma stać się jeszcze bardziej komfortowym miejscem dla użytkowników.
Poza środkami wspomagającymi utratę wagi, Pinterest zrezygnował też z innych reklam, m.in z tych, w których pojawiają się mocno wyretuszowane zdjęcia bądź krytykujących jakikolwiek rodzaj sylwetki.
To nie pierwsze ograniczenia reklamowe ze strony Pinteresta – wcześniej platforma wykluczyła również reklamy tabletek czy suplementów hamujących apetyt, a także zabiegów liposukcji. Zmiany w zasadach reklamowych Pinterest argumentuje troską o ludzką psychikę, która stale bombardowana jest nierealnym wizerunkiem celebrytów i poddawana nieustannej presji związanej z wyglądem zewnętrznym.
Dodatkowo Pinterest zaproponował hasztag #pinterestwellbeing, pod którym można publikować treści związane z dbaniem o swój nastrój i spojrzeniem na siebie w mniej krytyczny sposób.
Sprawdź również: Lalki z Zespołem Downa. Hiszpańska firma uczy dzieci różnorodności