Identyfikacja wizualna – czym jest?

Inne
Identyfikacja wizualna – czym jest?
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Identyfikacja wizualna jest nieodłącznym elementem brandingu, a co za tym idzie, także samej marki. Czym jednak jest identyfikacja wizualna, co wchodzi w jej skład oraz dlaczego jest ona taka ważna w tworzeniu wizerunku firmy? Dowiedz się, co kryje się za określeniem „identyfikacja wizualna” oraz jak ją stworzyć, aby Twoja marka mogła się rozwijać. 

Czym jest identyfikacja wizualna?

Zacznijmy od tego, czym tak dokładnie jest identyfikacja wizualna marki. Jest to nic innego jak wszystkie elementy wizualne związane z Twoją firmą. Nie od dziś wiadomo, że znacząca większość społeczeństwa to wzrokowcy. Dlatego też zarówno w działaniach marketingowych, jak i wizerunkowych warto posłużyć się właśnie elementami wizualnymi, które mocniej zakodują się w podświadomości potencjalnych konsumentów i odbiorców marki. To, co odbiorcy zobaczą na przykład na reklamach, w mediach społecznościowych, czy innych nośnikach przekazu, może mieć ogromny wpływ na ich późniejsze decyzje konsumenckie, czy to produktowe, czy też usługowe. Każdy przedsiębiorca chce, aby podczas podejmowania tej decyzji, wybrana została jego marka. Dobrze zaprojektowana identyfikacja wizualna z pewnością pomoże w osiągnięciu tego celu.

Elementy identyfikacji wizualnej

Co więc wchodzi w skład identyfikacji wizualnej? System ten składa się z wielu elementów, które mają wzbudzić podświadome skojarzenia z marką. Do identyfikacji wizualnej zaliczamy między innymi logo i logotyp (https://studiokreacja.pl/oferta/identyfikacja-wizualna/logo-start/), kolorystykę stosowaną we wszystkich materiałach wizualnych i poszczególnych elementach identyfikacji, typografię, a w tym krój i fonty stosowane na grafikach i tym podobnych, szatę graficzną materiałów promocyjnych, opakowanie i wygląd produktu, layout strony internetowej (https://studiokreacja.pl/oferta/strony-internetowe/sklep-internetowy/). Ponadto do identyfikacji wizualnej można zaliczyć także dress code pracowników oraz design i aranżację budynków związanych z marką.

Jaka powinna być dobra identyfikacja wizualna?

Identyfikacja wizualna może mieć ogromny wpływ na powodzenie i rozwój marki. Jednak, aby rzeczywiście była ona skuteczna, musi być dobrze zaprojektowana. Jaka więc powinna być dobra identyfikacja wizualna? Przede wszystkim postaw na wyjątkowość i kreatywność. Znajdź takie elementy, które będą kojarzyły się wyłącznie z Twoją marką. Postaraj się, aby odbiorca po zobaczeniu któregoś z elementów identyfikacji od razu pomyślał o Twojej marce. Dowiedz się także więcej o psychologi kolorów i dobierz kolorystykę dopasowaną do charakteru marki. Zastanów się, kim jest Twoja marka, jakie są jej cechy i jakie ma prezentować wartości, a z pewnością łatwiej będzie Ci wykonać dobry projekt identyfikacji wizualnej. 

Jeśli chcesz, aby Twoja marka posiadała dobrze zaprojektowaną identyfikację wizualną, to koniecznie zapoznaj się z ofertą https://studiokreacja.pl/oferta/identyfikacja-wizualna/.

Fot.: Thanzi Thanzeer/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Butelka z recyklingu, czyli jak Buoy Bottle zachwyciła internautów
Butelka z recyklingu, czyli jak Buoy Bottle zachwyciła internautów
Buoy Bottle - butelka wyprodukowana w 100% z odzyskanego plastiku. Dowiedz się więcej o tej niesamowitej inicjatywie, która zachwyciła internautów!
Prośrodowiskowe opakowania od Upfield
Prośrodowiskowe opakowania od Upfield
Upfield Polska stawia na ekologiczne opakowania. Pojemnik po margarynie można wykorzystać np. do przechowywania żywności.
Afera w Dino. Pracownica zwolniona przez… truskawki?
Afera w Dino. Pracownica zwolniona przez… truskawki?
Czy można po 11 latach stracić pracę przez garść truskawek? Pani Halina z Krzemieniewa dowiedziała się, że tak.
Ostatnie wpisy