Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Bez reklamy trudno o zyski i nowych klientów. Z kolei bez ciekawego pomysłu trudno o dobrą reklamę. Stąd coraz większa popularność odzieży reklamowej, którą firmy wręczają pracownikom oraz klientom – tym po transakcji, jak i dopiero potencjalnym. Takie ubrania mogą być świetnym pomysłem na budowanie rozpoznawalności i dobrego wizerunku, ale tylko wtedy, kiedy odpowiednio je dobierzesz. Jak to zrobić? Podpowiadamy!
Czy wyobrażasz sobie sytuację, w której producent gumy do żucia obdarowuje klientów eleganckim krawatem ze swoim logo? Albo czołowy bank wypuszcza serię kolorowych skarpetek reklamowych? To oczywiście skrajne przypadki, ale odzież reklamowa zawsze powinna być dopasowana do firmy – jej wizerunku i działalności. Wtedy będzie mocniej oddziaływać na odbiorców w sposób, na jakim Ci zależy.
Jeśli Twoje przedsiębiorstwo ma coś wspólnego z aktywnością czy zdrowym stylem życia, sprawdzi się znakowana odzież sportowa. Kiedy oferujesz produkty lub usługi premium, postaw raczej na eleganckie koszule z logo. Najbardziej uniwersalne będą znakowane koszulki. Ale i tutaj zdecyduj, czy do Twojej firmy lepiej pasuje T-shirt, czy może koszulka polo.
Przy wyborze ubrań reklamowych musisz też zdecydować, czym właściwie chcesz ją oznakować. Najbardziej oczywistym, a często najlepszym rozwiązaniem jest firmowe logo. Sprawdzi się zwłaszcza wtedy, kiedy jest charakterystyczne i stosunkowo proste. Ewentualnie można wzbogacić je nazwą firmy. Druga opcja to hasło reklamowe, którym możesz wypromować swoją markę, ale i konkretny produkt.
Z rodzajem znakowania wiąże się jego wielkość i lokalizacja. Najbardziej eksponowanym miejscem w przypadku koszulek czy bluz jest pierś. W przypadku każdego ubrania musisz jednak zachować umiar. Logotypy czy napisy na przodzie odzieży nie powinny być zbyt duże, bo to zniechęci ludzi do tego, by je zakładać. Większe wzory umieszczaj ewentualnie na plecach.
Do rodzaju odzieży oraz wybranego typu wzorów trzeba dopasować odpowiednią metodę znakowania. To od niej będzie zależeć efekt. Do wyboru masz kilka metod, każda o nieco innej charakterystyce. Na przykład haft komputerowy podniesie prestiż ubrań, ale nie odwzoruje drobnych elementów logo.
Do skomplikowanych grafik świetnie nadaje się za to druk cyfrowy, możliwy jednak tylko na bawełnie. Najpopularniejszą metodą znakowania pozostaje sitodruk, bardzo opłacalny przy większych zamówieniach. Na jasnej odzieży sportowej sprawdzi się sublimacja, jedna z najbardziej wytrzymałych technik znakowania. Opcji jest wiele, najlepsze znajdziesz na https://sklep-logos.pl/.
Jeśli chcesz, by odzież reklamowa faktycznie pomogła w budowaniu wizerunku Twojej firmy, nie możesz iść na skróty i przesadnie ciąć kosztów ubrań reklamowych. Musi to być odzież wysokiej jakości, solidnie i starannie wykonana.
Jaka będzie korzyść z koszulki z logo, która po pierwszym praniu zacznie tracić kolory lub luzować się w miejscach szwów? Obdarowana osoba przestanie ją wówczas nosić, w dodatku zniechęci się do firmy, która przygotowała tak marnej jakości podarunek. Zamawiaj więc wyłącznie znakowane ubrania z dobrych materiałów, które długo będą służyć tym, do których trafią.
Kiedy zamawiasz odzież reklamową dla firmy, pamiętaj, by brać pod uwagę cztery ważne zasady:
Wtedy szanse, że odzież reklamowa spełni swoje zadania, znacznie wzrosną.