Działania CSR

UNICEF w hiszpańskiej kampanii zwraca uwagę na kwestię karmienia piersią w miejscu publicznym

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Karmienie piersią w miejscach publicznych to temat kontrowersyjny i, jak widać, nie tylko w Polsce wywołuje duże emocje.

Wiele osób nadal oburza karmienie piersią w restauracjach czy w parkach, jakby był to czyn obrzydliwy i moralnie wątpliwy. Takie osoby są gotowe zrobić awanturę karmiącej mamie, napiętnować ją w sieci, a nawet jej naubliżać, zapominając, że macierzyństwo to dar, a karmienie piersią to naturalne prawo każdej mamy.

Prawo do karmienia piersią

UNICEF postanowił zorganizować kampanię na rzecz budowania świadomości o problemie, który dotyka wielu kobiet na całym świecie. Plakat akcji przedstawia dwie kabiny w toalecie publicznej – w jednej mężczyzna je obiad, w drugiej kobieta karmi dziecko piersią. Podpis – „Skoro ty nie jesz swojego obiadu w toalecie, dlaczego dziecko miałoby to robić” – daje do myślenia. Dlaczego chcemy, by mamy wstydziły się tego, co powinno być dla nich piękne?

Organizowanie takich kampanii jak „Koniec zabawy w chowanego” (edycja w 2018 i 2019), które edukowałyby Polaków w tej kwestii i pomagały mamom egzekwować jedno z ich podstawowych praw, jest bardzo istotne. Wielu ludzi nie wie też, że coraz więcej dzieci na świecie nie jest w ogóle karmionych piersią. To znacząco wpływa na pogorszenie zdrowia i rozwoju takich maluchów. Społeczeństwo musi zmienić swoje podejście. Jeśli mama decyduje się na karmienie piersią, to powinna być wspierana, nie napiętnowana.

Zdj. główne: Helena Lopes/unsplash.com

Z zawodu tłumaczka i copywriterka, prywatnie właścicielka domowej dżungli i dwóch kanapowych tygrysów. Typ osoby, która z uwagą czyta etykiety i drobne druczki, nie tylko po to, żeby znaleźć w nich błędy językowe. Lubi po prostu wiedzieć, co je, co pije i co kupuje. Eko rozwiązania i trendy to jej żywioł, a gdyby mogła zamieszkałaby w lesie z dala od ludzi.
Klaudia Kostyra
Polecane artykuły
Działania CSR

Okres wolny od pracy? PLNY LALA z myślą o kobiecych dniach

Płatny dzień wolny na najgorszy dzień okresu – PLNY LALA zachęca inne firmy do przyłączenia się.
Czytaj Więcej
Działania CSR

Austriacki pomysł na polskim gruncie: pierwszy sklep socjalny powstał w Katowicach

Pierwsze sklepy socjalne w Polsce już istnieją. Przeczytaj o sklepach zorganizowanych na wzór Austriacki.
Czytaj Więcej
Działania CSR

Kolor okresowy. Pantone i Intimina łamią miesiączkowe tabu

Pantone i INTIMINA łamią tabu miesiączkowe. Sprawdź, jak wygląda nowy odcień czerwieni inspirowany okresem.
Czytaj Więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *