Od jakiegoś czasu obserwujemy zwiększającą się świadomość ekologiczną konsumentów i marek. Do grona pro-eko dołącza także Zalando, które obrało kurs w kierunku mody zrównoważonej i przyjaznej środowisku.
Jedna z najpopularniejszych platform modowych minionej jesieni postanowiła zaproponować swoim klientom specjalną modułową kolekcję, którą opracowywała we współpracy z ośmioma europejskimi markami. Ich cel był jasny – umożliwić bardziej świadomy wybór, bez konieczności rezygnowania z różnorodności i indywidualnego stylu.
Firma ewidentnie zdaje sobie sprawę ze śladu ekologicznego, który branża modowa pozostawia w środowisku, i kolejny raz podejmuje próbę jego minimalizacji. Innowacyjność projektu nie opiera się tylko na stworzeniu spójnej kolekcji, umożliwiającej bardziej przemyślany, a jednocześnie dający pole do kreatywności wybór konsumentów. Drugim filarem jest zastosowanie materiałów pozyskanych w zrównoważony sposób. W kolekcji znajdziemy bowiem zarówno ubrania stworzone z organicznej bawełny, jak i te, które powstały na bazie produktów z recyklingu. Kampanie takie jak ta dają nadzieję na zmiany nie tylko wśród producentów, ale i wśród klientów, których Zalando ma ponad 34 miliony.