Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Obecnie, prawie każdy przedsiębiorca posiada w swojej ofercie możliwość robienia zamówień przez internet. To przekłada się na drastyczny wzrost konkurencji. Łatwo więc wywnioskować, że stworzenie solidnego sklepu internetowego jest kluczowe w kontekście promocji w sieci.
Większość przedsiębiorstw raczej odchodzi już od stron statycznych, opartych wyłącznie o kod HTML. Obecnie, wiele agencji oferuje tworzenie witryn poprzez różnego rodzaju oprogramowanie CMS. Jest to graficzny sposób wykonywania struktury strony i jej opisu.
Dzięki takiemu rozwiązaniu, klient czyli właściciel sklepu dostaje swego rodzaju panel sterowania. Przy jego użyciu, może on zmieniać dowolnie treści na stronie, bez obawy o konieczność ponownego wgrywania całego kodu na serwer.
Ważny jest także wybór odpowiedniego systemu CMS. Istnieje wiele tzw. platform e-commerce, oferujących oprogramowanie adekwatne do rodzaju witryny oraz jej funkcjonalności. Zazwyczaj, wybiera się opcje sprzyjające zarówno systemom zewnętrznym do prowadzenia firmy, jak i działaniom promocyjnym, w tym SEO.
Każda agencja ecommerce jest bez wątpienia otwarta na współpracę ze swoimi klientami biznesowymi. To przedsiębiorca ustala, co ma znaleźć się na jego sklepie internetowym. Specjaliści pracujący w agencjach mają za zadanie jedynie zasugerować jak najlepsze rozwiązania i zaprojektować sklep zgodnie z oczekiwaniami klienta.
Cała struktura witryny wraz z opisami i wszystkimi potrzebnymi danymi jest kierowana na hosting. Najlepiej wybierać serwery firm zajmujących się hostingiem sklepów osadzonych na tej samej platformie. Takie rozwiązanie również oferuje wiele agencji. Niesie to ze sobą multum korzyści, jak chociażby zawarcie współpracy z jedną firmą zewnętrzną, czy też znacznie szybsze działanie sklepu internetowego.
Oczywiście, najważniejszą rzeczą podczas prowadzenia sklepu internetowego jest zarządzanie produktami. Platformy e-commerce umożliwiają aktualizację wszystkich produktów na stronie na bieżąco. Co więcej, są w stanie automatycznie zająć się sprzedażą, m.in. przyjąć zamówienie, wystawić dokument sprzedaży i zająć się płatnością.
Obecność takich platform ma znaczenie także w kwestiach marketingowych. Platformy e-commerce dają możliwość zarządzania wszystkimi promocjami, blogiem, a także pozwalają uzyskać wszystkie dane analityczne, przydatne do analizy pod kątem SEO. Co więcej, dzięki takiemu oprogramowaniu jesteśmy w stanie również kontaktować się z klientami drogą mailową i poprzez czat. Nie da się ukryć, że istotna jest również możliwość integracji ze wszystkimi narzędziami i programami do zarządzania firmą.
Fot.: materiał prasowy Klienta.