Sałatkowy robot, czyli zdrowy posiłek dla zabieganych. Jak to działa?

Sałatkowy robot, czyli zdrowy posiłek dla zabieganych. Jak to działa?
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Zdrowy posiłek dla każdego i na każdy gust – taka idea przyświeca firmie Chowbotics i jej sałatkowemu robotowi Sally.

Firma Chowbotics została założona w 2014 roku, a jej robot do świeżej żywności Sally – prostokątna maszyna, która zasadniczo jest automatem do sprzedaży sałatek – może tworzyć dostosowywane do potrzeb konsumenta sałatki i zdrowe przekąski. Robot jest używany przez miejsca takie jak uniwersytety, szpitale i sklepy spożywcze.

Automat sałatkowy podbija świat

Sally jest nieco większa od bankomatu i ma zaokrąglone okienko, przez które widać składniki. Wewnątrz znajdują się 22 schłodzone kanistry wypełnione takimi produktami jak jarmuż, sałata rzymska, pomidory, oliwki czy dressingi. Chowbotics twierdzi, że Sally może przygotować od 50 do 100 posiłków, z których każdy zajmuje jej mniej niż minutę, zanim konieczne będzie uzupełnienie składników.

Kolorowe sałatki, awokado i kolendra
(fot. Ella Olsson / Unsplash)

Sally stała się szczególnie użyteczna podczas pandemii koronawirusa, gdy ludzie zwrócili większą uwagę na kwestię higieny. Proces przygotowania sałatek odbywa się bez czynnika ludzkiego, a użytkownicy muszą tylko dotknąć ekranu, aby wybrać interesującą ich opcję. W październiku Chowbotics wprowadził również opcję zbliżeniową, która pozwala użytkownikom składać zamówienia za pomocą aplikacji.

Innowacyjnym rozwiązaniem zainteresował się amerykański gigant branży dostawczej DoorDash. To partnerstwo z pewnością pozwoli Chowbotics na pobijanie kolejnych rynków. W Polsce dystrybucją sałatkowych automatów zajmie się firma Green Factory. Niestety na razie roboty Sally pojawią się tylko w Warszawie.

Sprawdź też: Bezglutenowy wegański rogal?! A jednak!

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak skutecznie wykorzystać etykiety samoprzylepne w marketingu twojego biznesu?
Jak skutecznie wykorzystać etykiety samoprzylepne w marketingu twojego biznesu?
Odkryj, jak efektywnie wykorzystać etykiety samoprzylepne w strategii marketingowej swojej firmy. Przeczytaj o praktycznych wskazówkach, które mogą przełożyć się na wzrost zysków.
Optymalizacja przestrzeni pracy dzięki odpowiednim narzędziom i akcesoriom
Optymalizacja przestrzeni pracy dzięki odpowiednim narzędziom i akcesoriom
Poznaj skuteczne metody na efektywne zagospodarowanie przestrzeni pracy i dowiedz się, jakie narzędzia i akcesoria mogą zwiększyć Twoją produktywność.
Czy warto zainwestować w reklamy na billboardach?
Czy warto zainwestować w reklamy na billboardach?
To pytanie, które wielu przedsiębiorców zadaje sobie na etapie planowania swoich działań marketingowych. Reklamy na billboardach to jedna z form outdoor advertisingu, która ma na celu dotarcie do szerokiego grona odbiorców, zwłaszcza w przestrzeni miejskiej.
Ostatnie wpisy