Działania SEO

Pozycjonowanie stron internetowych i handel – jak jedno wpływa na drugie?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Trudno wyobrazić sobie współczesny handel bez strategii marketingowej opartej na przemyślanych działaniach, wśród których wyróżnia się pozycjonowanie stron internetowych. Na czym ono polega i jak wpływa na rozwój branży? Wyjaśniamy.

Pozycjonowanie często jest też określane jako optymalizowanie lub działania SEO (z ang. Search Engine Optimization, co oznacza „optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych”). Jego celem jest takie dopracowanie strony internetowej, aby ta pojawiała się na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania.

Handel jest bardzo konkurencyjnym sektorem usług ze względu na szybki rozwój i zakres działalności. Utrzymanie przy sobie klientów i zdobywanie nowych często jest niemożliwe bez starannych działań marketingowych, także tych w internecie. Stworzenie własnej strony internetowej, będącej wizytówką firmy, zawsze będzie dobrym pomysłem i pierwszym krokiem w rozbudowanym procesie SEO. Wbrew pozorom nie jest to proces skomplikowany, a przemyślany w odpowiedni sposób może wpłynąć na rozwój firmy i zwiększyć jej zyski.

Pozycjonowanie stron internetowych

Bez względu na to, w jakiej branży działamy, strona internetowa powinna być dla nas podstawą w szeroko pojętych działaniach marketingowych. Aby jednak nasza witryna nie została zakopana przez inne, musimy zadbać o jej pozycjonowanie, tylko wtedy będzie ona dobrze widoczna w wyszukiwarce.

Pozycjonowanie stron internetowych składa się z kilku elementarnych działań. Na początku powinno się sprecyzować zakres działalności i stworzyć profil klientów. Dopiero gdy określimy grupę odbiorców, możemy dopasować słowa kluczowe związane z naszą branżą, które będziemy umieszczać na stronie. To dzięki słowom kluczowym, wpisywanym w wyszukiwarkę, potencjalni klienci trafiają na daną stronę, więc warto się przyłożyć do tego zadania. W dobraniu fraz kluczowych pomogą nam narzędzia, takie jak Google Keyword Planner czy Google Trends.

W procesie pozycjonowania strony internetowej ogromne znaczenie ma marketing treści, zwany content marketingiem. Polega on na tworzeniu wyjątkowych, wartościowych i edukacyjnych treści. Atrakcyjne teksty powinny być publikowane regularnie, co wpłynie na zwiększony ruch na stronie. Eksperckie artykuły pomagają również w budowaniu wizerunku profesjonalnej i godnej zaufania firmy.

Na wysoką widoczność strony internetowej mają wpływ także aspekty techniczne, czyli jej wygląd wizualny, szybkość ładowania, prawidłowe kodowanie, dopasowanie do urządzeń mobilnych czy certyfikat bezpieczeństwa SSL.

Powyższe działania stanowią minimum, jakie należy uczynić, aby strona internetowa pojawiała się w wynikach wyszukiwania i mogła liczyć na częste odwiedziny. Analiza branży pokazuje, że strategia marketingowa oparta na pozycjonowaniu wpływa na zwiększenie rozpoznawalności marki, a to przekłada się najpierw na większy ruch na stronie internetowej, a następnie na wyniki sprzedaży i wyższe zyski.

Pozycjonowanie zagraniczne

Handel ma to do siebie, że często wiąże się z ekspansją na rynek globalny. Jeżeli planujemy docierać z naszymi produktami do zagranicznych klientów, musimy także dopasować do tego celu naszą stronę internetową. Przede wszystkim warto stworzyć jej obcojęzyczną wersję, dzięki czemu będzie widoczna nie tylko w polskich wyszukiwarkach. Pozycjonowanie zagraniczne opiera się na takich samych działaniach jak w przypadku pozycjonowania lokalnego, ale wcześniej należy przeanalizować rynek zagraniczny, poznać jego specyfikę, sprawdzić popularność wyszukiwarek w docelowym kraju (bo to wcale nie musi być Google), dopasować na nowo frazy kluczowe.

Przykładowo pozycjonowanie na Niemcy może wiązać się ze stworzeniem domeny z końcówką „de” oraz publikowaniem treści w języku niemieckim. Warto podkreślić, że przetłumaczenie tekstów z polskiej wersji strony bywa niewystarczające, ponieważ treści i słowa kluczowe muszą być dopasowane do zagranicznego klienta, a jego preferencje i wyszukiwania mogą różnić się od oczekiwań polskich konsumentów.

Zdjęcie autorstwa olia danilevich z Pexels

Polecane artykuły
Działania SEOReklama

Działania online i offline, które mogą wspomóc promowanie firmy

Dobra kampania marketingowa lub wizerunkowa to taka, która łączy w sobie działania online z działaniami offline. Dowiedz się więc, jak zaprojektować taką kampanię.
Czytaj Więcej

1 Komentarz

  • Avatar

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *