Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Prowadzisz sklep albo stronę internetową? Z pewnością zależy Ci na tym, aby witryna była atrakcyjna dla użytkowników, miała wysokie pozycje w wyszukiwarce i pomagała Ci generować dochody. W kompleksowej ocenie serwisu pomoże Ci szczegółowy audyt SEO. Sprawdź, czym jest analiza SEO i dlaczego warto ją wykonać.
Audytem SEO strony albo sklepu internetowego nazywamy szczegółową analizę serwisu pod kątem pozycjonowania i optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych. Istnieje wiele czynników rankingowych wpływających na widoczność witryny w organicznych wynikach wyszukiwania, a także jej atrakcyjność dla odbiorcy. Ich dokładna analiza pozwoli Ci poznać błędy oraz elementy Twojej strony, które utrudniają pozycjonowanie. Dzięki temu dowiesz się, dlaczego Twój sklep lub strona www zajmują odległe miejsca w rankingu Google.
W efekcie audytu SEO powstaje szczegółowy dokument z poprawkami, uwagami oraz zaleceniami dotyczącymi rozbudowy i optymalizacji konkretnych elementów strony. Wdrożenie przedstawionych rekomendacji i wprowadzenie zmian pomoże Ci udoskonalić witrynę. Dzięki nim Twoja witryna stanie się bardziej przyjazna zarówno dla użytkowników, jak i wyszukiwarek.
To, co zawiera audyt SEO, zależy od konkretnej strony internetowej. Każdy serwis, niezależnie od jego wielkości, rodzaju czy tematyki, powinien zostać przeanalizowany pod względem technicznym i treściowym. Powinien uwzględniać istotne aspekty, które przekładają się na widoczność (jak również brak widoczności) w sieci. Analiza obejmuje najważniejsze czynniki on-page (czyli wewnątrz serwisu) oraz off-page (poza serwisem).
Specjaliści SEO analizują zatem m.in. nagłówki HTML, tagi tytułowe, szybkość ładowania witryny oraz jej dostosowanie do urządzeń mobilnych. Sprawdzają też unikalność treści oraz odpowiednie nasycenie tekstów właściwymi słowami kluczowymi. Oprócz tego audyt SEO porusza też m.in. kwestie indeksacji, analizy widoczności oraz wszelkich błędów na stronie.
Kompleksowy audyt SEO z DevaGroup dostarczy Ci informacji o witrynie i jej ocenę, a w tym jakie obszary i które elementy na stronie wymagają poprawy. Wprowadzenie owych poprawek i wdrożenie rekomendacji zawartych w raporcie SEO pozwoli Ci poprawić jej atrakcyjność dla użytkowników (a tym samym potencjalnych klientów) oraz algorytmów wyszukiwarki. Na podstawie audytu SEO możesz też zaplanować dalsze działania pozycjonerskie i marketingowe. W dłuższej perspektywie przełożą się one na poprawę realizowanych celów sprzedażowych i biznesowych, w tym wyższy zwrot z inwestycji.
Profesjonalny audyt SEO należy zawsze wykonać przed rozpoczęciem procesu pozycjonowania. Często już samo wdrożenie zaleceń przedstawionych w raporcie SEO pozwala poprawić pozycje witryny w wynikach wyszukiwania. Specjaliści zalecają również regularne wykonywanie audytu SEO przynajmniej raz w roku. To pozwoli Ci dostosować swoją witrynę do zmieniających się zaleceń i wymagań optymalizacyjnych Google.
Zdjęcie główne: DiggityMarketing / pixabay.com