Danone (właściciel marki Żywiec Zdrój) od lat aktywnie działa na rzecz środowiska. Obecnie firma zaprezentowała nowy format butelek ekologicznych bez etykiety.
Żywiec Zdrój to w świadomości konsumentów marka, która ściśle wiąże się z działaniami na rzecz ochrony środowiska i promowania odpowiedzialności społecznej. Na początku roku firma ogłosiła, że zebrała i poddała recyklingowi taką samą ilość plastiku, jaką wypuściła na rynek w 2020. Z pewnością przyczyniła się do tego inna akcja przeprowadzona wspólnie z Żabką – EKOmat.
To trzecie opakowanie w ofercie firmy, które w całości zostało wykonane z materiałów recyklingowych, czyli rPET-u, i w pełni nadaje się do ponownego przetworzenia. Butelki o pojemności 0,4 L nie mają etykiet – informacja o produkcie została wytłoczona bezpośrednio na opakowaniu. Tym samym Żywiec Zdrój stał się pierwszą w Polsce firmą, która wprowadziła na rynek transparentną butelkę.
Krystaliczna woda w ekologicznej butelce to kolejna inicjatywa wpisująca się w większą kampanię wizerunkową, realizowaną we współpracy z siecią sklepów Żabka w ramach działań na rzecz zamknięcia obiegu tworzyw sztucznych. To właśnie w nich pojawią się nowe butelki w limitowanej edycji – na rynek wypuszczono tylko milion sztuk.