Artykuł sponsorowany
Opakowania stanowią wizytówkę firmy, a także pełnią znaczącą rolę w sprzedaży produktów. Efektywny branding coraz częściej sprawia, że marka odnosi szybki sukces rynkowy i na długo pozostaje w pamięci konsumentów. Przeczytaj, jakie opakowania sprawdzą się dla Twojej firmy.
Do podstawowych funkcji każdego opakowania należy zabezpieczenie produktu przed zniszczeniem, przedłużenie jego trwałości i świeżości, a także w czytelny sposób komunikowanie marki producenta. Warto przemyśleć mechanizm otwierania i zamykania opakowania, aby było ono wygodne, szczelne i funkcjonalne, a przy tym gwarantowało bezpieczeństwo użytkownikom. Sprawdź akcesoria dostępne na stronie: http://folmat.pl/, aby dokładnie zabezpieczyć towary przygotowywane do transportu bądź magazynowania.
Przeciętny klient dokonuje decyzji zakupowej w bardzo krótkim czasie, dlatego ważne jest, żeby zawarty na opakowaniu przekaz był prosty i atrakcyjny. Warto zadbać również o to, aby wywoływał pozytywne emocje u potencjalnych nabywców i odpowiadał na potrzeby grupy docelowej.
Liczne badania udowadniają, że konsumenci często podejmują decyzję o zakupie produktu pod wpływem emocji oraz jego estetyki. Opakowanie przestało pełnić już tylko funkcję ochronną, a w wielu przypadkach stało się nawet symbolem firmy i atrakcyjnym wizualnie dodatkiem do produktu. Z punktu widzenia marketingu opakowanie ma za zadanie identyfikować produkt na półce, reklamować towar, a także stać się nośnikiem brandu. Skuteczny branding można zaobserwować zwłaszcza w przemyśle spożywczym oraz kosmetycznym, gdzie wykorzystywane są energetyczne kolory, mające wzbudzać apetyt, stymulować układ nerwowy oraz wywoływać pozytywne skojarzenia. Pierwsze wrażenie odgrywa niezwykle istotną rolę w mechanizmach sprzedażowych, dlatego warto zadbać o nie tylko o wartość informacyjną opakowania, ale również o jego szatę graficzną i detale. Opakowania, takie jak te znajdujące się w ofercie firmy ABA: https://aba-poland.pl/, posiadają liczne certyfikaty i atesty potwierdzające wysoką jakość produktów. Dobrze zaplanowane opakowanie przekazuje komunikaty marketingowe dotyczące wartości i tożsamości marki, a także pozwala wyróżnić się jej spośród konkurencji.
Warto, aby design produktów i ich opakowań, a także szata graficzna materiałów promocyjnych były spójne i wpisywały się w politykę firmy. Konsumenci chętniej wybierają marki wspierające środowisko naturalne. Jeśli możesz zrezygnować z plastiku na rzecz innych rozwiązań, to warto to zrobić. Na rynku jest dostępnych wiele alternatywnych rozwiązań z materiałów ekologicznych i biodegradowalnych.
Zdj. główne: Mediamodifier/unsplash.com