EkonewsyZdrowsze życie

Ratujmy morza i oceany!

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis
(fot. Matt Hardy, źródło: unsplash.com)

Coraz większa grupa Polaków chce zmienić swoje przyzwyczajenia, by ratować morza i oceany. Stajemy się świadomymi konsumentami ryb i owoców morza. Zwracamy też uwagę na to, czy pochodzą ze zrównoważonych połowów. Misją szerzenia tej idei zajęła się organizacja MSC.

Misja i wizja MSC

MSC (Marine Stewardship Council) to międzynarodowa organizacja non-profit, która działa również w Polsce. Chce, by przyszłe pokolenia mogły cieszyć się owocami morza i oceanami pełnymi życia, dlatego pracowała program znakowania ekologicznego i certyfikacji rybołówstwa. W ten sposób zamierza przyczynić się do poprawy stanu mórz i oceanów na całym świecie.

Organizacja docenia i nagradza zrównoważone praktyki połowowe, starając się wpłynąć również na wybory dokonywane przez konsumentów przy zakupie ryb i owoców morza. Współpracuje z wieloma partnerami, by przekształcić rynek owoców morza w zrównoważone środowisko.

Co oznacza niebieska etykieta MSC? 

(fot. Smith Collection/Gado / Archive Photos / Getty Images)

Niebieska etykieta, przedstawiająca rybę, to jeden z pomysłów MSC. Stosowana jest tylko w przypadku dzikich ryb lub owoców morza z łowisk mających specjalny certyfikat organizacji. Gdy zobaczysz ją na produkcie, możesz mieć pewność, że łowisko, z którego pochodzi, zostało ocenione niezależnie pod kątem jego specyficznego wpływu na populację dzikich ryb i ekosystem.

Interesuje się działaniami z zakresu CSR, czyli społecznej odpowiedzialności biznesu. Chętnie pisze o tym, w jaki sposób skutecznie walczyć o prawa konsumenta. W wolnych chwilach czyta książki i trenuje fitness.
Justyna Dereń
Polecane artykuły
Ekonewsy

Czy wiesz ile mikroplastiku znajduje się w Twoim organizmie?

Mikroplastik w wodzie to zagrożenie dla środowiska, ekosystemu morskiego, a w konsekwencji dla ludzkiego zdrowia. Czy wiesz ile mikroplastiku dostaje się tygodniowo do organizmu?
Czytaj Więcej
Działania CSREkonewsy

Carrefour Polska wprowadza oznakowania, które ułatwią segregację odpadów

Carrefour Polska, że wprowadza system oznakowania przygotowany przez Koalicję 5 Frakcji. Ma to pomóc konsumentom właściwie segregować odpady.
Czytaj Więcej
Działania CSREkonewsy

Słomka z fusów kawy?

Starbucks Polska pracuje nad biodegradowalnymi słomkami z fusów kawy.
Czytaj Więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *