EkonewsyZdrowsze życie

Ratujmy morza i oceany!

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis
(fot. Matt Hardy, źródło: unsplash.com)

Coraz większa grupa Polaków chce zmienić swoje przyzwyczajenia, by ratować morza i oceany. Stajemy się świadomymi konsumentami ryb i owoców morza. Zwracamy też uwagę na to, czy pochodzą ze zrównoważonych połowów. Misją szerzenia tej idei zajęła się organizacja MSC.

Misja i wizja MSC

MSC (Marine Stewardship Council) to międzynarodowa organizacja non-profit, która działa również w Polsce. Chce, by przyszłe pokolenia mogły cieszyć się owocami morza i oceanami pełnymi życia, dlatego pracowała program znakowania ekologicznego i certyfikacji rybołówstwa. W ten sposób zamierza przyczynić się do poprawy stanu mórz i oceanów na całym świecie.

Organizacja docenia i nagradza zrównoważone praktyki połowowe, starając się wpłynąć również na wybory dokonywane przez konsumentów przy zakupie ryb i owoców morza. Współpracuje z wieloma partnerami, by przekształcić rynek owoców morza w zrównoważone środowisko.

Co oznacza niebieska etykieta MSC? 

(fot. Smith Collection/Gado / Archive Photos / Getty Images)

Niebieska etykieta, przedstawiająca rybę, to jeden z pomysłów MSC. Stosowana jest tylko w przypadku dzikich ryb lub owoców morza z łowisk mających specjalny certyfikat organizacji. Gdy zobaczysz ją na produkcie, możesz mieć pewność, że łowisko, z którego pochodzi, zostało ocenione niezależnie pod kątem jego specyficznego wpływu na populację dzikich ryb i ekosystem.

Interesuje się działaniami z zakresu CSR, czyli społecznej odpowiedzialności biznesu. Chętnie pisze o tym, w jaki sposób skutecznie walczyć o prawa konsumenta. W wolnych chwilach czyta książki i trenuje fitness.
Justyna Dereń
Polecane artykuły
Ekonewsy

„Miłe łąki na balkony” i „Nanołączki". Krakowianie dostali aż 40 tys. opakowań z nasionami!

Łąka na wyciągniecie ręki. Stwórz własną na parapecie lub na balkonie. Sprawdź, dlaczego krakowianie już to robią!
Czytaj Więcej
Ekonewsy

Zmiany w Kauflandzie. Koniec z jajami z chowu klatkowego

Kaufland odchodzi od sprzedaży jaj trójek. Od teraz w asortymencie sieci tylko eko jaja!
Czytaj Więcej
Ekonewsy

Butelka z recyklingu, czyli jak Buoy Bottle zachwyciła internautów

Buoy Bottle - butelka wyprodukowana w 100% z odzyskanego plastiku. Dowiedz się więcej o tej niesamowitej inicjatywie, która zachwyciła internautów!
Czytaj Więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *