Ratujmy morza i oceany!

Ratujmy morza i oceany!
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Coraz większa grupa Polaków chce zmienić swoje przyzwyczajenia, by ratować morza i oceany. Stajemy się świadomymi konsumentami ryb i owoców morza. Zwracamy też uwagę na to, czy pochodzą ze zrównoważonych połowów. Misją szerzenia tej idei zajęła się organizacja MSC.

Misja i wizja MSC

MSC (Marine Stewardship Council) to międzynarodowa organizacja non-profit, która działa również w Polsce. Chce, by przyszłe pokolenia mogły cieszyć się owocami morza i oceanami pełnymi życia, dlatego pracowała program znakowania ekologicznego i certyfikacji rybołówstwa. W ten sposób zamierza przyczynić się do poprawy stanu mórz i oceanów na całym świecie.

Organizacja docenia i nagradza zrównoważone praktyki połowowe, starając się wpłynąć również na wybory dokonywane przez konsumentów przy zakupie ryb i owoców morza. Współpracuje z wieloma partnerami, by przekształcić rynek owoców morza w zrównoważone środowisko.

Co oznacza niebieska etykieta MSC? 

Niebieska etykieta MSC
(fot. Smith Collection/Gado / Archive Photos / Getty Images)

Niebieska etykieta, przedstawiająca rybę, to jeden z pomysłów MSC. Stosowana jest tylko w przypadku dzikich ryb lub owoców morza z łowisk mających specjalny certyfikat organizacji. Gdy zobaczysz ją na produkcie, możesz mieć pewność, że łowisko, z którego pochodzi, zostało ocenione niezależnie pod kątem jego specyficznego wpływu na populację dzikich ryb i ekosystem.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
„Miłe łąki na balkony” i „Nanołączki”. Krakowianie dostali aż 40 tys. opakowań z nasionami!
„Miłe łąki na balkony” i „Nanołączki”. Krakowianie dostali aż 40 tys. opakowań z nasionami!
Łąka na wyciągniecie ręki. Stwórz własną na parapecie lub na balkonie. Sprawdź, dlaczego krakowianie już to robią!
Jakie opakowania wybrać dla firmy
Jakie opakowania wybrać dla firmy
Konsument, podejmując decyzję o zakupie produktu, w dużym stopniu kieruje się estetyką opakowania. Z artykułu dowiesz się, jaki jest wpływ opakowania na sprzedaż produktów oraz rozpoznawalność marki.
Carrefour mówi „STOP marnowaniu żywności” – produkty tańsze nawet o 90%
Carrefour mówi „STOP marnowaniu żywności” – produkty tańsze nawet o 90%
Carrefour nie marnuje jedzenia – każdego dnia produkty przecenione nawet o 90%.
Tagi
Ostatnie wpisy