Reklama

Strony internetowe – poznaj metody ich promocji i zyskaj odbiorców!

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Możesz zaprojektować zupełnie wyjątkową stronę internetową – wyróżniającą się pod względem oferty, wywołującą dobre emocje podczas przeglądania, przejrzystą i intuicyjną dla użytkownika. Niestety to zazwyczaj nie wystarczy, by witrynę odwiedzały tłumy osób. Potrzebna jest promocja – bez niej nikt nie dowie się o tym, jak dobre produkty lub usługi oferujesz. Szczególnie na bardzo konkurencyjnym, obecnym rynku. Z jakich form promowania skorzystać, by strona osiągnęła wysoką pozycję w wyszukiwarce? Przeczytaj artykuł i sprawdź.

Pozycjonowanie

Do wypromowania strony internetowej możesz wykorzystać pozycjonowanie (SEO – ang. Search Engine Optimization, czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek). Dzięki działaniom SEO Twoja witryna znajdzie się na wyższej pozycji w wyszukiwarce Google. Pozycjonowanie jest doskonałym sposobem na pozyskanie klientów, ponieważ według badań ponad połowa użytkowników wybiera pierwszy link pojawiający się po wpisaniu danej frazy w wyszukiwarce. Trzeba jednak pamiętać, że działania optymalizacyjne często trwają miesiącami,  więc ich efektów można spodziewać się dopiero po upływie dłuższego czasu.

Google Ads

Nowi klienci mogą do Ciebie dotrzeć również dzięki inwestycji w reklamę Google Ads. Jeśli właściwie zoptymalizujesz kampanię, oferta trafi do mnóstwa osób. Dzięki szerokiemu wyborowi rodzajów reklamy dopasujesz ją do swoich potrzeb. Kampanię w Google Ads możesz w każdym momencie uruchomić, zmienić jej parametry oraz wyłączyć. 

Newsletter

Warto też prowadzić newsletter i w ten sposób zdobywać nowych, potencjalnych klientów. Do zapisu możesz zachęcić, oferując subskrybentowi rabat na pierwsze zamówienie czy darmowy e-book. Ciekawie prowadząc newsletter, przypominasz klientom o istnieniu swojej marki i strony internetowej. Nawet jeśli ktoś nie potrzebuje w danej chwili Twojego produktu lub nie ma wystarczających środków na jego zamówienie, możliwe, że za jakiś czas będzie zainteresowany kupnem. Pozyskanie nowych klientów nie należy do najprostszych zadań w świecie, gdzie firm oferujących podobne produkty jest bardzo wiele. Dysponując adresami mailowymi potencjalnych klientów, możesz w dowolnym czasie zaproponować im produkty w promocyjnej cenie lub zaprezentować nową, bogatszą ofertę. 

Social media

Według badań przeciętny użytkownik internetu spędza 1,5 godziny dziennie, korzystając z mediów społecznościowych. W związku z tym portale społecznościowe stanowią doskonałe narzędzie do promowania strony internetowej, produktów i usług. Możesz zarówno prowadzić działania organiczne, czyli na przykład publikować interesujące posty na Facebooku, Instagramie czy LinkedInie, jak i zainwestować w działania płatne, czyli kampanię reklamową. Korzystając z social mediów, stopniowo budujesz bazę swoich potencjalnych klientów, których raz na jakiś czas kierujesz na swoją stronę internetową. 

Content marketing

Promowanie strony internetowej nie obędzie się bez treści. Dobrze dopracowane teksty pozytywnie wpłyną na pozycję witryny w wyszukiwarce oraz przyciągną nowych klientów. Możesz tworzyć artykuły na bloga odpowiadające na pytania nurtujące Twoich odbiorców, a także oferować e-booki,  raporty, podcasty oraz webinary. Content marketing to doskonały sposób na zdobycie uwagi potencjalnych klientów, ponieważ nie stanowi nachalnej formy reklamy. Dociera do odbiorców w momencie, gdy poszukują oni rozwiązania jakiegoś problemu, na przykład wpisując swoje pytanie w okno wyszukiwarki Google. 

Wpisy gościnne

Metodą promowania witryny jest też publikacja gościnnych wpisów. Tego typu promocja polega na napisaniu i opublikowaniu artykułu w witrynie, której działalność wiąże się z Twoim obszarem działań. Gościnny wpis może promować ofertę lub jedynie o niej wspominać i zawierać link do witryny. Publikacja gościnnych wpisów to dobry sposób na dotarcie do osób, które mogą być zainteresowane oferowanymi przez Ciebie produktami czy usługami.

Jak widać, istnieje całkiem sporo metod promowania stron internetowych. Nie musisz wykorzystywać wszystkich, możesz zdecydować się na te, które są Ci najbliższe. Jeśli interesują Cię usługi projektowania stron internetowych w Lublinie, sprawdź ofertę agencji marketingowej IBIF: https://www.ibif.pl/oferta/strony-internetowe. Specjaliści zadbają o dobór najlepszych metod promocji Twojej witryny i jej dotarcie do odbiorców. 

Polecane artykuły
Reklama

Zakres działania agencji interaktywnych

Sukces wielu firm, niezależnie od ich wielkości zazwyczaj zawdzięcza się wyspecjalizowanym agencjom interaktywnym.
Czytaj Więcej
Reklama

Co powinien umieć księgowy?

Każda osoba, która zastanawia się nad tym, aby określić nowy kierunek w rozwoju swojej kariery zawodowej i zamierza się sprawdzić w roli księgowego, szuka informacji na temat podstawowych umiejętności, które musi opanować. Należy zacząć od pewnych cech charakterystycznych, które na 100% ułatwią wykonywanie tego zawodu.
Czytaj Więcej
Reklama

Jak wygląda proces tworzenia produktu?

Opracowanie nowego produktu jest ekscytującym, ale wymagającym przedsięwzięciem. Każdy nowy produkt jest wyjątkowy na wszystkich etapach, od pomysłu do opracowania i stworzenia prototypu. Istnieje jednak ogólny proces, który pomoże ci poruszać się po tej ścieżce w najbardziej efektywny sposób.
Czytaj Więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *