Inne

Jakie są rodzaje druku?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Drukarki stały się już niezwykle popularne i wydaje się, że ich rozpowszechnieniu nie zaszkodziło nawet to, że w ostatnich latach wzrosła częstość wykorzystywania drogi elektronicznej do przesyłania dokumentów. Oczywiście, zgodnie z ekologicznymi zasadami, warto ograniczać ilość drukowanych materiałów – jednak całkowite wykluczenie tej formy z użycia jest prawdopodobnie niemożliwe.

Druk cyfrowy

Druk cyfrowy to najpopularniejszy rodzaj druku wykorzystywany przy projektach jednostkowych i niskonakładowych. Jest prosty w obsłudze, nie wymaga bowiem przygotowania formy drukarskiej – realizuje się go bezpośrednio z pliku. Drukarnia cyfrowa zapewnia możliwość personalizacji każdego wydruku. Jest to więc tanie, szybkie, wygodne i popularne narzędzie – niestety, nie pozbawione wad. Druk cyfrowy charakteryzuje się niższą jakością uzyskanych produktów niż na przykład druk offsetowy – jest jednak w zupełności wystarczający do realizacji potrzeb przeciętnego człowieka.

Druk offsetowy

Druk offsetowy, wspomniany wyżej jako bardziej jakościowy w porównaniu z drukiem cyfrowym, jest wykorzystywany przy projektach wielkonakładowych, ponieważ cena finalnego produktu jest zależna od ilości druków w nakładzie. W ten sposób im większy nakład, tym niższa cena wydruku. Dodatkowo, kolory w druku offsetowym są niezwykle nasycone, a ogólna jakość finalnego produktu – bardzo wysoka. Z drugiej strony, ten typ drukowania wymaga czasu i nie opłaca się przy niewielkich nakładach ze względu na wysokie koszty. Nie ma również możliwości personalizacji każdego egzemplarza – cały nakład posiada identyczne cechy. 

Sitodruk

Jeszcze innym typem druku jest sitodruk, czyli metoda wykorzystywana, by uzyskać jakościowe nadruki na koszulkach warszawa i innych typach odzieży. Również gadżety reklamowe są bardzo często produkowane przy użyciu tego typu technologii. Sitodruk jest najlepszym rodzajem druku, jeżeli chodzi o uzyskanie zadowalających efektów na niestandardowych materiałach: drewnie, plastiku, skórze. W dodatku jest on stosunkowo tani – niestety, wadą tej technologii jest ograniczona trwałość, w dużej mierze zależna od farby (a więc również poniesionych kosztów).

Druk UV

Do bardzo nowoczesnych narzędzi należy druk UV, wykorzystywany w projektach wielkoformatowych i bezpośrednich. Podobnie jak sitodruk, druk UV znajduje zastosowanie w produkcji odzieży lub gadżetów. Produkty wykonane z jego wykorzystaniem są bardziej odporne na zniszczenia mechaniczne czy promieniowanie słoneczne. Warto również wspomnieć, że druk UV jest ekologiczny. Wadą tej techniki jest jednak stosunkowo duże ziarno oraz długi czas schnięcia.

Fot.: George Milton/pexels.com

Początkująca copywriterka, studentka farmacji. Interesuje się przekazem podprogowym i zagadnieniami związanymi z profilem psychologicznym konsumenta.
Inne
Skuteczność naklejek reklamowych
Naklejki reklamowe to popularna forma reklamy, która może być stosowana na różnych produktach i w różnych branżach. Naklejki reklamowe mają wiele zalet, takich jak niski koszt, wysoka widoczność, łatwość personalizacji i długotrwałość, co sprawia, że są one skutecznym narzędziem marketingowym dla firm o różnych budżetach.
Czytaj Więcej
Inne
Najpopularniejsze formy reklamy outdoor w mieście
Reklama outdoor to skuteczne narzędzie marketingowe, którego używa agencja reklamowa BE Media, które umożliwia dotarcie do dużej liczby odbiorców w różnych miejscach miasta. W poniższym tekście przedstawimy najpopularniejsze formy reklamy outdoor w mieście.
Czytaj Więcej
Inne
Gadżety reklamowe w promocji firmy - dlaczego warto je wykorzystać?
Gadżety reklamowe to narzędzie, które może przyczynić się do skutecznej promocji firmy. Zadaniem gadżetów reklamowych jest przede wszystkim zwiększenie rozpoznawalności marki i budowanie pozytywnego wizerunku firmy. W tym artykule przedstawimy, dlaczego warto wykorzystać gadżety reklamowe w promocji firmy i jakie elementy warto wziąć pod uwagę przy ich wyborze.
Czytaj Więcej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *