Ekonewsy

Wygodny Polak, czyli jak nasi rodacy traktują środowisko? [BADANIE]

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Firma Braincandy przeprowadziła badanie zrównoważonego rozwoju na polskim rynku, w którym przeanalizowane zostały zachowania konsumentów oraz producentów.

Raport „Sustainability Poland” pokazuje, że w naszym kraju nadal wiele jest do zrobienia w kwestii zaangażowania konsumentów w ochronę środowiska. Choć 1 na czterech Polaków uważa, że troszczy się o losy planety, to nadal robimy to z niewłaściwych pobudek, a zdecydowana większość niezbyt przejmuje się tą kwestią.

Polacy – wygodniccy myśliciele

Wyniki pokazują, że w społeczeństwie polskim wyróżnić można 4 kategorie zaangażowania w działania prośrodowiskowe:

  • 18,5% dobrowolnie działa dla dobra planety (Działacze);
  • 9,5% uważa, że dba o środowisko, ale ich działania tego nie potwierdzają (Rozważający);
  • 46% nie przejmują się za bardzo takimi kwestiami (Myślący);
  • 26% w ogólnie nie interesuje środowisko (Obojętni).

Smuci i przeraża fakt, że tak niewielka część ankietowanych faktycznie przejmuje się środowiskiem i próbuje żyć bardziej eko. Niestety, tego wyniku nie stawia w lepszym świetle fakt, że głównym czynnikiem zachęcającym do takich działań nie jest troska o klimat i ekosystem, ale wygoda. To znaczy, że Polacy chętniej będą poddawać odpady recyklingowi, jeśli będzie np. więcej pojemników do tego przeznaczonych.

Pełny raport dostępny jest na stronie wisdrop.com dla subskrybentów.

Zdj.główne: Jan Kopřiva/unsplash.com

Z zawodu tłumaczka i copywriterka, prywatnie właścicielka domowej dżungli i dwóch kanapowych tygrysów. Typ osoby, która z uwagą czyta etykiety i drobne druczki, nie tylko po to, żeby znaleźć w nich błędy językowe. Lubi po prostu wiedzieć, co je, co pije i co kupuje. Eko rozwiązania i trendy to jej żywioł, a gdyby mogła zamieszkałaby w lesie z dala od ludzi.
Klaudia Kostyra
Polecane artykuły
Ekonewsy

„Miłe łąki na balkony” i „Nanołączki". Krakowianie dostali aż 40 tys. opakowań z nasionami!

Łąka na wyciągniecie ręki. Stwórz własną na parapecie lub na balkonie. Sprawdź, dlaczego krakowianie już to robią!
Czytaj Więcej
Ekonewsy

Zmiany w Kauflandzie. Koniec z jajami z chowu klatkowego

Kaufland odchodzi od sprzedaży jaj trójek. Od teraz w asortymencie sieci tylko eko jaja!
Czytaj Więcej
Ekonewsy

Butelka z recyklingu, czyli jak Buoy Bottle zachwyciła internautów

Buoy Bottle - butelka wyprodukowana w 100% z odzyskanego plastiku. Dowiedz się więcej o tej niesamowitej inicjatywie, która zachwyciła internautów!
Czytaj Więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *