Ekonewsy

Ekologiczne paragony. Które sklepy je wprowadzą?

Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

Największe sieci sklepów wielkopowierzchniowych w Polsce przecierają szlaki dla nowych ekologicznych rozwiązań. Tym razem będą to paragony.

Kaufland, a za nim także Lidl, zapowiadają całkowite przejście na ekologiczny wariant paragonów kasowych. Potwierdzenia zakupu w charakterystycznym, szaroniebieskim kolorze posiadają certyfikat FSC i są produkowane zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju.  

„Niebieski paragon dla zielonej planety”

Ekologiczne paragony są tworzone na innowacyjnym papierze ekologicznym, który jest trwały i nie blaknie nawet pod wpływem wilgoci. Nie brudzą i są bezpieczne dla zdrowia. Oprócz tego można poddawać je recyklingowi i wyrzucać do pojemników na papier.

Na przełomie lutego i marca Kaufland zaczął wprowadzać niebieskie paragony w swoich sklepach w Niemczech, Czechach i na Słowacji. W kwietniu do tego grona dołączyła Polska, a firma stopniowo wdraża rozwiązanie w kolejnych lokalizacjach.

W maju Lidl ogłosił, że również wprowadzi ekologiczne paragony, jednak najpierw planuje zużyć zapasy dotychczasowych, zwykły potwierdzeń.

Zdjęcie główne: Artem Beliaikin/pexels.com

Z zawodu tłumaczka i copywriterka, prywatnie właścicielka domowej dżungli i dwóch kanapowych tygrysów. Typ osoby, która z uwagą czyta etykiety i drobne druczki, nie tylko po to, żeby znaleźć w nich błędy językowe. Lubi po prostu wiedzieć, co je, co pije i co kupuje. Eko rozwiązania i trendy to jej żywioł, a gdyby mogła zamieszkałaby w lesie z dala od ludzi.
Klaudia Kostyra
Polecane artykuły
Ekonewsy

Wygodny Polak, czyli jak nasi rodacy traktują środowisko? [BADANIE]

Czy Polacy są zaniepokojeni środowiskiem? Zobacz krótkie podsumowanie wyników najnowszego badania firmy Braincandy.
Czytaj Więcej
Ekonewsy

Mural oczyszczający powietrze? Eko instalacja w Krakowie

O tym, jak Kraków walczył z groźnym smogiem i jak malunek na ścianie oczyszcza powietrze. Sprawdź.
Czytaj Więcej
Ekonewsy

Plan redukcji emisji CO2. Kto wspiera projekt Ad Net Zero?

Brytyjska branża reklamowa uruchomiła projekt Ad Net Zero. Przeczytaj, kto przystąpił do tego projektu.
Czytaj Więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *