Ekonewsy

Czas na boisko z opakowań po chipsach

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Marka Lay’s dzięki współpracy z UEFA Foundation i Streetfootballworld zmienia puste opakowania po chipsach na boiska piłkarskie. To wszystko w ramach programu Lay’s RePlay.

Lay’sowa zielona rewolucja

Zielona sportowa rewolucja to realizacja programu Lay’s RePlay, której założeniem jest wykorzystanie zużytych opakowań po chipsach do budowy piłkarskich boisk. Głównym celem programu jest, aby ponad 16 tysięcy dzieci wzięło udział w wydarzeniach sportowych, a jednocześnie mogło spędzić ponad 3600 godzin na przeróżnych grach edukacyjnych.

Jak podają pomysłodawcy programu, do jego realizacji zostanie wykorzystana technologia opracowana przez Greenfields. Zużyte opakowania po chipsach zostaną poddane zmieleniu na drobne kawałki, a później zmieszane z gumą i przekształcone na granulki. W kolejnym kroku tworzy się z nich warstwę na ziemi, a na niej ułożona będzie sztuczna murawa.

Tego rodzaju boiska mają posłużyć przez około 10 lat. Koszt budowy to około 200-250 tysięcy dolarów. Marka Lay’s ma zamiar realizować projekt w taki sposób, aby był on jak najbardziej zgodny z zasadami zrównoważonego rozwoju.

Piłkarski patronat

Ambasadorem akcji został Lionel Messi, słynny argentyński piłkarz. Program Lay’s RePlay spotkał się z niesamowitym odbiorem wśród piłkarskiej społeczności. Do akcji dołączył również Aleksander Ceferin, prezydent europejskiej federacji piłkarskiej UEFA.

Pierwsze takie boisko jest w trakcie budowy, a jego oficjalne otwarcie nastąpi jeszcze w tym roku. Tembisa, w Republice Południowej Afryki – to tutaj niedługo pierwsze młodzieżowe zespoły sportowe rozegrają mecze na ekologicznym boisku.

W planach są kolejne: w Rosji, Turcji, Wielkiej Brytanii oraz w Brazylii.

źródło zdjęcia głównego: pixabay.com

Absolwentka studiów magisterskich na kierunku zarządzanie informacją w nowych mediach. Rosnąca liczba użytkowników na portalu to jej motor napędowy do działania. Rozwijające się media społecznościowe, jakościowy content marketing oraz zagadnienia związane z influencer marketingiem niejednokrotnie spędzają jej sen z powiek. Stara się przemycać do swojego życia codziennego coraz to nowsze ekologiczne przyzwyczajenia, np. poprzez powtórne wykorzystanie fusów z kawy czy nadanie drugiego życia szklanym pojemnikom po kosmetykach.
Karolina Jakubiec
Polecane artykuły
Ekonewsy

Plan redukcji emisji CO2. Kto wspiera projekt Ad Net Zero?

Brytyjska branża reklamowa uruchomiła projekt Ad Net Zero. Przeczytaj, kto przystąpił do tego projektu.
Czytaj Więcej
EkonewsyPlanowanie finansówZdrowsze życie

Jak zorganizować przyjęcie w stylu eko?

Marzysz o organizacji przyjęcia w stylu eko? Zobacz, jak to zrobić!
Czytaj Więcej
EkonewsyUpoluj okazję!

T-Mobile w duchu zero waste

T-Mobile oferuje nowy smartfon, w zamian za przyniesienie i oddanie w salonie starego telefonu. Jakie są warunki promocji?
Czytaj Więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *